Juiste remtechniek

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Marliesje

Juiste remtechniek

Bericht door Marliesje »

Graag jullie advies.
-Ik leer rijden met vrije begeleiding. (mijn vader)
Bij het aanrijden naar een rood verkeerslicht toe:
Vader zegt:
Terugschakelen van 4 naar 3..2 en alzo te remmen op de motor.
Vriend zegt dan weer:
Gaspedaal los ...uitrijden... bijremmen(pedaal)...bijna stil, koppeling indrukken en stoppen !

Ik weet het nu even niet meer
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Juiste remtechniek

Bericht door de rijprof »

Beiden zijn goed. Het hangt er ook wat vanaf hoeveel tijd je hebt om terug te schakelen.

Heb je veel tijd en ruimte kun je enkel op de motor remmen door terug te schakelen.
Heb je minder tijd en ruimte begin je met de rem en indien mogelijk schakel je terug.
Heb je heel weinig tijd en ruimte rem je simpel en druk je het ontkoppelingspedaal pas in wanneer de motor in de laagste toerentallen ( -1.000 t/m) komt.

Klik ook eens >>> hier (zie: remmen, de juiste techniek en terugschakelen)
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
storm
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 apr 2012, 15:17
Locatie: deurne 2100

Re: Juiste remtechniek

Bericht door storm »

de rijprof schreef:Beiden zijn goed. Het hangt er ook wat vanaf hoeveel tijd je hebt om terug te schakelen.

Heb je veel tijd en ruimte kun je enkel op de motor remmen door terug te schakelen.
Heb je minder tijd en ruimte begin je met de rem en indien mogelijk schakel je terug.
Heb je heel weinig tijd en ruimte rem je simpel en druk je het ontkoppelingspedaal pas in wanneer de motor in de laagste toerentallen ( -1.000 t/m) komt.

Klik ook eens >>> hier (zie: remmen, de juiste techniek en terugschakelen)
hb en vraag hierop.....stel je rijd 70 kmp... in de verte word ht groene licht rood...ben ik verplicht tijdens ht vertragen te schakelen van 4 naar 3 de ...of mag ik bv... schakelen als ik volledig stil sta va,n 4 de direkt naar 1 ste terug zetten of moet ht trap gewijs ..ander vb...ik rijd 50 kmp bebouwde kom....ik vrertraag en schakel enkel bij volledige stilstand van 3 direkt naar 1 ste niet trapgewijs afbouwen dus mag dat ook ... :?: groeten
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Juiste remtechniek

Bericht door GRO »

Kan jij nu echt geen zin fatsoenlijk schrijven? Steeds (...), steeds afkortingen, steeds onleesbaar.
ben ik verplicht tijdens ht vertragen te schakelen van 4 naar 3 de ...
Neen, je niet verplicht van 5de naar 4de naar 3de naar 2de ... te schakelen. Dat is voor niets nodig.
Die vraag is hier trouwens als vaak gesteld en al vaak beantwoord.

Het remmen en schakelen staat ook uitvoerig beschreven in ons praktijkboek.
DOWNLOAD HET PRAKTIJKBOEK NAAR JE COMPUTER
Marliesje

Re: Juiste remtechniek

Bericht door Marliesje »

storm schreef:Neen, je niet verplicht van 5de naar 4de naar 3de naar 2de ... te schakelen. Dat is voor niets nodig.Die vraag is hier trouwens als vaak gesteld en al vaak beantwoord.
]

Sorry GRO ....Ik zal nog eens een vraag stellen !!!

Trouwens je opmerking hier naar een forumlid is erg erg kwetsend, ooit gehoord van dyslexie.
jouw schrijven is anders niet veel beter .... Neen, je niet verplicht van 5de naar 4de naar 2de... te schakelen!
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Juiste remtechniek

Bericht door Inazuma »

Marliesje schreef:
storm schreef:Neen, je niet verplicht van 5de naar 4de naar 3de naar 2de ... te schakelen. Dat is voor niets nodig.Die vraag is hier trouwens als vaak gesteld en al vaak beantwoord.
]

Sorry GRO ....Ik zal nog eens een vraag stellen !!!
Dat ging dus over de warrige berichten van "storm" ...
storm
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 apr 2012, 15:17
Locatie: deurne 2100

Re: Juiste remtechniek

Bericht door storm »

Inazuma schreef:
Marliesje schreef:
storm schreef:Neen, je niet verplicht van 5de naar 4de naar 3de naar 2de ... te schakelen. Dat is voor niets nodig.Die vraag is hier trouwens als vaak gesteld en al vaak beantwoord.
]

Sorry GRO ....Ik zal nog eens een vraag stellen !!!
Dat ging dus over de warrige berichten van "storm" ...
Idd mijn fout hoor . en dus niet van GRO.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Juiste remtechniek

Bericht door GRO »

Marliesje schreef:Sorry GRO ....Ik zal nog eens een vraag stellen !!!
Sorry voor het misverstand. Zoals Inazuma reeds schreef, zinspeelde ik helemaal niet op jouw posting.
Marliesje

Re: Juiste remtechniek

Bericht door Marliesje »

OK, beste moderators van dit forum bedankt om steeds deskundig advies te willen verlenen.
Ik was hier ook wel even te snel geirriteerd.
Succes.
Plaats reactie