van rijden met begeleider naar alleen

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
JokeV

van rijden met begeleider naar alleen

Bericht door JokeV »

Beste,

momenteel heb ik een (tweede) voorlopig rijbewijs, na het vervallen van mijn eerste. Ik heb al twee maal zes uur rijles gevolgd, en een keer twee uur oefenen voor het examen. In totaal dus al 14 uur. Als ik er nu nog zes zou bij doen, kan ik mijn rijbewijs dan ruilen voor een versie waar ik alleen mee op de baan mag?

Misschien wel vermelden dat die rijlessen niet bij dezelfde rijschool doorgegaan zijn.

Mijn begeleider heeft het veel te druk, en ik wil niet het risico lopen dat het weer vervalt.

En ten slotte nog één vraagje: als ik een voorlopig rijbewijs heb waar ik alleen mee mag rijden, kan ik dan mijn examen doen zonder begeleider? Zo ben ik de vorige keer namelijk gebuisd: doordat mijn begeleider iets gezegd had. :roll:

Alvast bedankt voor het antwoorden!
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: van rijden met begeleider naar alleen

Bericht door GRO »

momenteel heb ik een (tweede) voorlopig rijbewijs, na het vervallen van mijn eerste.
Was je eerste een van 36 maanden???
Heb je dan opnieuw theorie afgelegd???
Misschien wel vermelden dat die rijlessen niet bij dezelfde rijschool doorgegaan zijn.
Als jij in de rijschool die het bekwaamheidsattest moet afgeven kunt bewijzen dat jij in andere rijscholen les hebt gevolgd, tellen die uren normaal mee. En als je theorie niet vervallen is.

Ik vermoed dat jij ons praktijkboek nog niet hebt doorgenomen, want dat staat daar allemaal in uitgelegd.
Ik zou het toch maar eens goed lezen.

DOWNLOAD HET PRAKTIJKBOEK NAAR JE COMPUTER
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: van rijden met begeleider naar alleen

Bericht door Inazuma »

JokeV schreef:En ten slotte nog één vraagje: als ik een voorlopig rijbewijs heb waar ik alleen mee mag rijden, kan ik dan mijn examen doen zonder begeleider?
Neen, er moet altijd iemand bij zijn, instructeur, begeleider, begeleidend persoon ... die voldoet aan de voorwaarden voor het type voorlopige rijbewijs dat je hebt.
Plaats reactie