BBB schreef: vanaf de 2de poging beheerste ik de hellingproef voor 100% en kon ik het 10 op 10 keer goed doen zonder achteruit te rijden.
Ja Jozef, je mag mijn horloge achter het achterwiel leggen.
In je dromen. Het 10 keer op dezelfde helling doen kan iedereen, doe het maar eens 10 keer op verschillende, wedden dat je faalt.
BBB schreef: Zo complex vind ik die handelingen toch ook niet. Voet op rem en voet op koppelingspedaal, kpedaal laten opkomen en op het aangrijpingspunt de rvoet van de rem naar het gas verplaatsen. Dat laatste hoeft dus bij een Diesel nog niet eens om soepel op gang te komen.
Vertrekken met een rijschool auto op een helling, diesel, is misschien wel mogelijk zonder gas bij te geven, maar probeer dit maar eens met een lichtere diesel, een 1.4 ofzo... Motor valt gewoon stil, einde verhaal.
BBB schreef: Ik heb de remlichten nooit als hinderlijk ervaren maar de één is daar wat gevoeliger voor dan de ander. Dat is voor mij dan ook een zeer legitiem argument.
Moet je maar eens achter iemand gaan staan met een 3de stoplicht, quasi iedereen, behalve de "oude" auto's. Als je geluk hebt, zijn het ledjes, en heb je nog niet zo veel last. Als je pech hebt, zoals bij mij, is dat 3x21Watt. Veel plezier met 63Watt aan rood licht in je gezicht, sterretjes gegarandeerd.
BBB schreef: Ik vind het nadeel van de handrem dan weer dat het iets trager gaat en dat er weer onnodige uitstoot is wanneer iemand dan ook vanaf het begin gas geeft (maar een klein beetje maar gezien de ernstige milieuprognostiek helpen alle kleine beetjes in mijn optiek).
Errr... Je zal zonder handrem eerder de neiging hebben om meer gas te geven, omdat de bewegingen sneller moeten volgen. Dat het trager gaat, hangt er net maar vanaf hoe goed je er in bent.
BBB schreef: Bovendien vraag ik me af ofdat de handrem of iets anders dan niet slijt als je al gas geeft wanneer de handrem nog opstaat.
Hoogstens je koppeling, zelfde effect als bij de voetpedalen. Tenzij je een volslagen idioot voor je hebt die zijn auto tot 2000 tpm duwt eer hij de handremt uitzet. Als je handrem hiervan slijt, en je auto vooruit begint te komen, zou ik de garage eens gaan bezoeken.
BBB schreef: Zou het niet een idee zijn voor de autofabricanten als het remlicht uit zou gaan zogauw je stilstaat? Dan heb je dat nadeel niet meer.
Wat een geluk dat jij geen minister bent, ik dacht dat Landuyt al idiote ideeën had, maar dit slaat alles. Er zijn nu al mensen genoeg die niet goed zien als er auto's aan een rood licht / rotonde / kruispunt stilstaan, en jij zou dan de remlichten ook nog eens uitschakelen? Mijn remlichten gaan pas uit als ik duidelijk gezien heb dat mijn achterligger gezien heeft dat ik stilsta. Veiligheid eerst m'n beste.
BBB schreef: Nog eventjes een stelling in het midden gooien: als je de hellingproef niet kan zonder de handrem dan heb je nog onvoldoende beheersing over de pedalen. Door de hellingproef op deze wijze te doen kan je er achter komen ofdat je voldoende feeling voor de pedalen hebt en er zodoende aan werken aangezien de feeling dan zal verbeteren met de hellingproef.
Een mens heeft 2 voeten. Een auto heeft 3 pedalen. Ik wil jou best eens naar een heuveltje hier vlak bij brengen, een eerlijk heuveltje op een oefenterrein. Als je daar op geraakt, met enkel je pedalen, en zonder 1 mm achteruit te bollen, krijg je een bak Duvel cadeau. (Wel niet drinken als je moet rijden )