15 minuten wachttijd bij alcoholcontrole

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Helena _

15 minuten wachttijd bij alcoholcontrole

Bericht door Helena _ »

hey!
Ik heb een paar maand geleden al de theorie eens grondig gelezen op deze site. Toen las ik dat je steeds 15 min wachttijd kon vragen alvorens je een ademtest en ademanalyse deed.
Aangezien ik nog niet tot een examencentra geraakt ben en de theorie wat links heb laten liggen moet ik alles nog eens opnieuw bekijken. Nu lees ik echter iets helemaal anders ivm die 15 min wachttijd en ben ik een beetje in de war.

Als je een ademtest moet afleggen, kan je dan nog steeds 15 min wachttijd vragen? en als ik na de ademtest ook een ademanalyse moet doen , kan ik dan 15min wachttijd vragen?

Groetjes, Helena
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: 15 minuten wachttijd bij alcoholcontrole

Bericht door Inazuma »

Helena _ schreef: Als je een ademtest moet afleggen, kan je dan nog steeds 15 min wachttijd vragen?
Ja

en als ik na de ademtest ook een ademanalyse moet doen , kan ik dan 15min wachttijd vragen?
Neen, je hebt de mogelijkheid een wachttijd te krijgen dan gehad.
Nel

Re: 15 minuten wachttijd bij alcoholcontrole

Bericht door Nel »

Op de website van wegcode.be las ik dat je wel 2 keer 15' uitstel mag vragen.
Dit blijkt ook uit één van de oefenvragen op de cd-rom rijwbesij van A tot Z.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: 15 minuten wachttijd bij alcoholcontrole

Bericht door GRO »

En op Gratis Rijbewijs Online staat dat onze website up-to-date is met wat je moet kennen voor het theorie-examen.
Je mag niet meer 2 x 15 minuten wachttijd vragen. Vroeger mocht dat voor de ademtest en nadien nog eens voor de ademanalyse.
Dit blijkt ook uit één van de oefenvragen op de cd-rom rijwbesij van A tot Z.
Daar staan helaas wel meer fouten op die CD, zaken die al gewijzigd zijn toen Landuyt nog minister was.
Al meer dan een jaar geleden heeft de uitgeverij mij gezegd dat ze dat gingen aanpassen.

Waarom denk je dat wij jongeren aanbevelen om alleen maar via onze site te leren?
1. omdat wij zeker zijn dat onze site up-to-date is.
2. omdat jongeren verward raken als ze ergens anders dan weer iets anders lezen.
3. omdat wij dan op ons forum moeten gaan uitleggen waarom anderen verkeerd zijn.
Op de website van wegcode.be las ik dat je wel 2 keer 15' uitstel mag vragen.
Dat zou mij heeeeeeel sterk verbazen. Je mag hieronder de link plaatsen. Ik ben benieuwd.
Wegcode.be schreef:Artikel 23
De personen die een ademtest moeten ondergaan mogen een wachttijd vragen van 15 minuten.
Indien de ademanalyse opgelegd wordt zonder voorafgaande ademtest, mogen de personen die een ademanalyse moeten ondergaan een wachttijd vragen van 15 minuten.
Dat is wat ook op onze site staat. Als je eerst geen ademtest hebt gedaan en er onmiddellijk een ademanalyse wordt gedaan mag je 15 min wachttijd vragen Want dan is dat de eerste keer dat je 15 min wachttijd vraagt. 2 x 15 min mag niet meer.

ONZE LEERMETHODE
Plaats reactie