Minnelijke schikking

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
nike05
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2011, 16:38

Minnelijke schikking

Bericht door nike05 »

Beste,
Vorig jaar ben ik in een 70 zone geflitst tegen 125, nu kreeg ik een paar maanden erna een briefje dat ik op het commisariaat werd verwacht. Aangezien de auto op mijn vaders naam staat is hij in mijn plaats gegaan. Hij kwam terug met een verklaring dat ik akkoord ga met het betreffende misdrijf en akkoord ga met een minnelijke schikking. Nu zegt mijn vader ik misschien alsnog voor de rechter ga moeten komen, is dit correct?
GRO
Administrator
Berichten: 12773
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Minnelijke schikking

Bericht door GRO »

Als je 55 km smeller rijdt dan de maximaal toegelaten snelheid, dan zal er niet veel minnelijke schikking aan te pas komen.
Nu zegt mijn vader ik misschien alsnog voor de rechter ga moeten komen, is dit correct?
Hij had beter gezegd dat hijzelf reed.
Inazuma
Berichten: 11374
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Minnelijke schikking

Bericht door Inazuma »

nike05 schreef:Hij kwam terug met een verklaring dat ik akkoord ga met het betreffende misdrijf en akkoord ga met een minnelijke schikking.
Ik neem aan dat je meerderjarig bent ?

In dat geval kan je vader geen verklaringen in jouw naam afleggen.
Hij kan enkel verklaringen OVER jou afleggen, bvb dat hij zijn auto aan jou uitgeleend had.
Nu zegt mijn vader ik misschien alsnog voor de rechter ga moeten komen, is dit correct?
Neen.
Misschien is verkeerd.

Voor 125 waar 70 mag, is dagvaarding voor de politierechtbank de normale gang van zaken.
Zelfs gecorrigeerd aan 6% is dat nog 47 km/u te snel.
Dat laat doorgaans wel op zich wachten - dagvaarding kan gerust pas na een maand of 10 zijn.


Op wiens naam is het PV gekomen ?
Inazuma
Berichten: 11374
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Minnelijke schikking

Bericht door Inazuma »

GRO schreef:Hij had beter gezegd dat hijzelf reed.
Wie wil er zijn rijbewijs kwijtspelen voor de verkeerszonden van iemand anders ?
Plaats reactie