Tijdelijk identiteitsbewijs

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Gast

Tijdelijk identiteitsbewijs

Bericht door Gast »

Hallo

Ik heb mijn identiteitskaart verloren net nu ik mijn theorie wou gaan doen.
Ik ben eergisteren naar het gemeentehuis geweest en heb een tijdelijk identiteitsbewijs gekregen (zoiets om te zeggen dat ik het verloren ben)
Kan ik hieremee ook mijn theorie gaan doen?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Tijdelijk identiteitsbewijs

Bericht door Benny Stinkens »

Dit heb ik gevonden op de website van Goca (zij zijn diegene die de examens afnemen)
Voor te leggen documenten bij het examen

U moet uw geldig identiteitskaart meebrengen. Om fraude te bestrijden worden er geen fotokopies aanvaard in het examencentrum. Uitzondering wordt gemaakt in geval van diefstal, verlies of vernietiging. Het attest van aangifte van verlies, van diefstal of van vernietiging van een identiteitskaart of van een identiteitskaart voor vreemdelingen zal aanvaard worden voor het afleggen van het examen. Desalniettemin zal de aanvraag om een rijbewijs of om een voorlopig rijbewijs en het getuigschrift van basiskwalificatie worden bijgehouden door het examencentrum en zal het enkel aan de kandidaat worden overhandigd na voorlegging van de originele identiteitskaart.
Als ik dit goed begrepen heb, mag je wel examen af leggen maar krijg je de aanvraag voor je voorlopig rijbewijs niet mee voor dat je een originele identiteitskaart kan voorleggen.

Je kan natuurlijk ook eens naar het examencentrum zelf telefoneren en horen wat ze zeggen. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: Tijdelijk identiteitsbewijs

Bericht door Gast »

Bedankt voor de snelle reactie ! :)
Plaats reactie