20 uren opleiding

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
jefjef
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2011, 15:17

20 uren opleiding

Bericht door jefjef »

Hallo

Ik heb zojuist dankzij deze site mijn theorie gehaald.
Bedankt!

Nu heb ik een vraag, als ik een voorloopig rijbewijs van 18 maanden (met de 20 uren)
ga halen in het gemeentehuis, kan ik dan tussen de lessen in bijvoorbeeld met mijn vader naar school rijden?
of mag ik alleen rijden met de begeleider van de rijschool?

bedankt :D
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: 20 uren opleiding

Bericht door Benny Stinkens »

Dit mag dus NIET

De reden:
Je kan pas je voorlopig rijbewijs afhalen na je 20 uren les, dus als je tussenin met iemand wil rijden ben je niet in het bezit van een (voorlopig)rijbewijs. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: 20 uren opleiding

Bericht door Wouter »

Je kan wel, zolang je nog lessen moet volgen, al een voorlopig rijbewijs 36M (mét begeleider dus) aanvragen.
Dan kan je tussen de lessen door ook rijden, maar dan dus wel met begeleider (en die begeleider moet aan bepaalde voorwaarden voldoen!), niet alleen.

Na je lessen kan je dan een ander voorlopig rijbewijs gaan halen, waar je alleen mee mag rijden.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Gast

Re: 20 uren opleiding

Bericht door Gast »

bedankt voor de snelle reactie :)

Dus moet ik eerste naar het gemeentenhuis een voorlopig van 36 maanden halen
dan mijn 20 uren doen en dan een voorlopig van 18 maanden halen als ik het goed begrijp?
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: 20 uren opleiding

Bericht door Wouter »

Als je tussen de lessen door ook wil oefenen wel ja.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: 20 uren opleiding

Bericht door Benny Stinkens »

Het kost je wel 2 keer de prijs van het voorlopig rijbewijs en de foto's die er op moeten.

Als je die 20 uren over een heel lange tijd doet is dat misschien de moeite, maar voor 1 of 2 weken zou ik het niet doen. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie