voorlopige rijbewijs

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
nakoma1232

voorlopige rijbewijs

Bericht door nakoma1232 »

ik ben sinds vorige week geslaagd voor mijn theorie en ga nu praktijklessen nemen 20u.
waarna ik min 3 maanden alleen moet rijden (mag ik een persoon die in het bezit is van zijn rijbewijs en langer dan 7 jaar wel meenemen in de auto of ook niet?)

vroeger kreeg je je voorlopig rijbewijs toch al na je theorie? of ben ik hier verkeerd?
nu krijg je die pas na je praktijklessen?
Gast

Re: voorlopige rijbewijs

Bericht door Gast »

oh ja en welke documenten moet ik meenemen bij het inschrijven voor praktijklessen?
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: voorlopige rijbewijs

Bericht door Wouter »

Zonder praktijklessen kan je een voorlopig rijbewijs MET begeleider krijgen (meteen na je theorie kan dat dus).
Hiermee mag je enkel oefenen indien er een begeleider naast je zit (en er zijn speciale voorwaarden voor zo'n begeleider: hij moet bijvoorbeeld minstens 8 jaar een rijbewijs B hebben)
Naast de begeleider mag je nog 1 andere passagier vervoeren (geen voorwaarden)

Na minimum 20u praktijklessen kan je ook een voorlopig rijbewijs ZONDER begeleider krijgen: hiermee mag je alleen rijden.
Je mag 1 passagier meenemen op voorwaarde dat die minstens 24 jaar is, en een rijbewijs B heeft (maakt niet uit hoe lang).

Download misschien ook het praktijkboek
Het kost maar 2,5 euro, en je vindt er heel veer tips over leren rijden en het praktijkexamen.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: voorlopige rijbewijs

Bericht door Inazuma »

Gast schreef:oh ja en welke documenten moet ik meenemen bij het inschrijven voor praktijklessen?
Niets bijzonder.
Identiteitskaart.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: voorlopige rijbewijs

Bericht door de rijprof »

Bij inschrijving in de rijschool vraagt men meestal ook je 'attest geslaagd voor theorie' of 'voorlopig rijbewijs 36 M' (als je er al eentje hebt).
Meestal vraagt men een voorschot van 150 € cash (inschrijving + 1ste les) en het saldo betaal je per overschrijving.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie