theorie examen rijbewijs b

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
nakoma1232

theorie examen rijbewijs b

Bericht door nakoma1232 »

hey mensjes,

even een vraagje:

kan je je theoretisch examen zoveel afleggen als je wil of is het waar dat je na 3x buizen les moet gaan volgen?

ik ben daarom al 2 maand aan het studeren omdat ik bang ben dat ik er niet door ga zijn voor men eerste keer :)

kan iemand mij een correct antwoord geven?

bedankt
Jesse
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 apr 2009, 17:37
Locatie: Leuven

Re: theorie examen rijbewijs b

Bericht door Jesse »

nakoma1232 schreef:hey mensjes,

even een vraagje:

kan je je theoretisch examen zoveel afleggen als je wil of is het waar dat je na 3x buizen les moet gaan volgen?

ik ben daarom al 2 maand aan het studeren omdat ik bang ben dat ik er niet door ga zijn voor men eerste keer :)

kan iemand mij een correct antwoord geven?

bedankt

Hallo,

Neen, dit is absoluut (niet meer?) waar, geen zorgen!
Je mag je theoretisch examen rijbewijs B (en andere rijbewijzen) zoveel afleggen als je wilt, MITS er 24 H tussen zit, je mag dus elke dag één keer proberen.
Ik wil je ook even zeggen dat de slaagkans zéér hoog is bij de 1ste en 2de keer. Ben je er dus van de 1ste keer niet door, geen zorgen, nog even goed leren en de proefexamens maken en dan lukt het wel van de 2de keer (je bent immers minder zenuwachtig en je hebt het al eens mee gemaakt).

Hopelijk weet je nu genoeg, allezins veel geluk!


Vriendelijke groeten,
Jesse
Niemand houdt van files, maar toch staat iedereen er voor in de rij (!)
nakoma1232

Re: theorie examen rijbewijs b

Bericht door nakoma1232 »

hey jesse,

dank je! is al een hele opluchting, neemt toch wat stress af :)

goed om te weten dat de slaagkansen zeer hoog zijn :)

ik oefen ze zoveel mogelijk en volgende week ga ik het proberen! :)

dus wish me luck :)
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: theorie examen rijbewijs b

Bericht door bert.covens »

Qua bediening van de computer, da's ongeveer even eenvoudig als de bediening van een stemcomputer bij verkiezingen.

1)
Voordat je echte examen begint, vraagt de computer je of je een oefenexamen wil maken. Dat zijn een viertal vraagjes die je dan voorgeschoteld krijgt. Je kan dan wennen aan het systeem. En het heeft verder geen invloed op je uiteindelijke examenresultaat. Je kan deze vier vragen fout beantwoorden, en nog als examenresultaat 50/50 halen.

Voordeel: je verliest geen punten omdat je te zenuwachtig bent, en niet vertrouwd met het systeem.

2)

Wanneer je toch mislukt, stelt de computer je voor om de fout beantwoorde vragen te bekijken. Maak daar zeker gebruik van. Zo weet je meteen tegen welke onderwerpen je het vaakste fouten maakte.

Dan weet je dus ook welke onderwerpen nog extra aandacht verdienen bij het studeren.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie