overschakelen op voorlopig rijbewijs zonder begeleider

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Gast

overschakelen op voorlopig rijbewijs zonder begeleider

Bericht door Gast »

Goeiemiddag

Nu (10-02-2011) heb ik een voorlopig rijbewijs met begeleider dat verloopt op 3-11-2011.
Ik heb vorig jaar 6u les gevolgd aan de rijschool.

Omdat mijn begeleider niet veel tijd (en goesting) heeft om mee te gaan, volg ik nu nog 4u bij.
Gisteren zei mijn rij-instructeur dat het mogelijk is om een nieuw rijbewijs zonder begeleider aan te vragen als ik nog extra uren volg zodat ik in totaal aan 20 kom.
Hij zij ook dat dat nieuwe rijbewijs dan nog 18 maanden geldig is. (ook al verloopt mijn rijbewijs met begeleider op al eerder)
Vanaf dan zou ik dus alleen kunnen verder oefenen wat ik persoonlijk veel beter vind.

Klopt dit?

Alvast bedankt voor uw antwoorden.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: overschakelen op voorlopig rijbewijs zonder begeleider

Bericht door GRO »

Dat klopt volledig.

Zodra je 20 uur rijschool hebt gevolgd en de instructuer vindt dat je goed genoeg kunt rijden om je een bekwaamheidsattest te geven, dan kun je een rijbewijs 18 maanden gaan halen op het gemeentehuis.

Lees alles daarover een grondig door in het praktijkboek van gratis Rijbewijs Online

DOWNLOAD HET PRAKTIJKBOEK NAAR JE COMPUTER (klik voor info)

Afbeelding
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: overschakelen op voorlopig rijbewijs zonder begeleider

Bericht door de rijprof »

Let wel op dat je 'geslaagd-voor-theorie-datum' niet langer dan 3 jaar geleden is op het ogenblik dat je overschakelt naar een ander voorlopig rijbewijs (18 maand zonder begeleider).
Zoniet, opnieuw theorie-examen afleggen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie