(B) Boete rijden op pechstrook

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: (B) Boete rijden op pechstrook

Bericht door Stefan Peeters »

Gast schreef:ik vind dit een volkomen irrelevante vraag, en dan zeker op een forum, dat toch de vrije meningsuiting moet toelaten.
Wat betreft de vrije meningsuiting raad ik je toch aan om eerst eens onze forumregels na te lezen, meer bepaald dit gedeelte:
Berichten die racistische, vulgaire, haatdragende of beledigende teksten bevatten, zullen worden verwijderd.
Jouw bericht werd (nog) niet verwijderd, maar wanneer je van oordeel bent dat dit geen beledigende woorden zijn veronderstel ik dat je geen probleem hebt met die woorden te gaan herhalen tegenover degenen voor wie ze bedoeld waren.

Zo irrelevant is mijn vraag dan toch niet?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gast

Re: (B) Boete rijden op pechstrook

Bericht door Gast »

Alsof je in Belgie het recht hebt om je mening tov politie of rechtbank weer te geven...

De politie scheldt je de huid vol, maar enkel wat jij durft repliceren wordt verbaliseerd...

WEET JE DAT ECHT NIET ?

En wat kan het mij schelen dat je je bordenwisser bovenhaalt....het gaat om jouw forum en jouw discussievaardigheid als moderator
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: (B) Boete rijden op pechstrook

Bericht door bert.covens »

Gast schreef:Alsof je in Belgie het recht hebt om je mening tov politie of rechtbank weer te geven...
Er is een verschil tussen een mening weergeven en zinloze scheldpartijen. Het is bij mijn weten niet verboden of een mening weer te geven, en die concreet te staven met de juiste wetteksten, bewijsmateriaal etc.

Het is niet meer dan logisch dat schelden, zonder deftige tegenargumenten, niet getolereerd wordt door de politie of een rechter.
Gast schreef:De politie scheldt je de huid vol, maar enkel wat jij durft repliceren wordt verbaliseerd...
Als jij op een beleefde manier jouw argumenten aantoont, is dat geen enkel probleem.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Gast

Re: (B) Boete rijden op pechstrook

Bericht door Gast »

even reageren op "pechstrookrijders".

Als buschauffeur rijd ik tijdens mijn dienst over de pechstrook,(E313 richting Antwerpen) die als busstrook fungeert indien alles vast staat.(90 procent van de tijd dus...) Dit wordt duidelijk gemaakt aan alle bestuurders, a.d.h.v elektronische borden boven de rijbaan .

Als ik daar rijd aan 50km/h, en er draait plots een auto vanuit de file, rechts de pechstrook op, dat levert zeer gevaarlijke situaties op. Een gelede autobus heeft een mtm van 26ton, en een reizigerscapaciteit van 154 personen.
Als je dan bedenkt met welke energie (E=M x V) je op zo een "pechstrookrijder" aanknalt, dan is het niet moeilijk te snappen dat daar alleen grote miserie uit voortkomt.

Gelukkig heb ik een aanrijding nog niet moeten meemaken, maar ik ben toch telkens blij als dat stuk van mijn rit voorbij is.

Ik wil maar zeggen, blijf weg van die pechstrook. Is voor prioritaire diensten, mensen met panne, en in bepaalde situaties voor openbaar vervoer.
Pechstrookrijders hinderen de hulpverlening, en brengen (mijnsinziens)andere mensen in gevaar.

Mvg
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: (B) Boete rijden op pechstrook

Bericht door Wouter »

Hulpdiensten rijden tegenwoordig niet meer over de pechstrook, maar gewoon mee in het verkeer. Waarschijnlijk net om dezelfde reden die je hier aangeeft met je bus.

(In geval van nog rijdend verkeer lijkt mij dat inderdaad niet zo'n slechte oplossing, maar als het echt compleet stilstaat (zo toestanden waar de mensen beginnen uit te stappen), dan wil ik ze er toch wel eens zien doorkomen, zonder over de pechstrook te rijden...)
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: (B) Boete rijden op pechstrook

Bericht door Inazuma »

Gast schreef:Als buschauffeur rijd ik tijdens mijn dienst over de pechstrook,(E313 richting Antwerpen) die als busstrook fungeert indien alles vast staat.(90 procent van de tijd dus...) Dit wordt duidelijk gemaakt aan alle bestuurders, a.d.h.v elektronische borden boven de rijbaan
Eens kijken wat de wegcode daarover zegt :

- dat is geen "busstrook" (voorbehouden rijstrook) maar een Bijzondere Overrijdbare Bedding (BOB)
- de BOB op de E313 / E34 / E19 behoort per definitie NIET tot de rijbaan
- bijgevolg zijn de X of V of -> of snelheidsbeperkingen Afbeelding aangebracht boven de BOB zonder betekenis
- u mag de BOB daar dus ALTIJD gebruiken
- enkel de algemene bepalingen inzake snelheid en rechts op de openbare weg geplaatst snelheidsbeperkingen gelden op de BOB
- ook de borden F91 Afbeelding leggen verboden op aan rijstroken op de rijbaan, dus niet aan het verkeer op de BOB
- de BOB op de E313 (en voorbij Ranst op de E34) is ongeveer 90% van de tijd ongebruikt ; het is een zeldzaamheid als er gebruik van gemaakt wordt
- de voorbehouden busstroken en nadien BOBs op de E19, E34 en E313 zijn in al die jaren nog nooit correct gesignaleerd geweest ...
Gast

Re: (B) Boete rijden op pechstrook

Bericht door Gast »

digits schreef:Dag iedereen,

vandaag zag ik volgende reportage: http://www.standaard.be/video/videoPlay ... eoId=45257 dat je in vilvoorde 425 eur moet betalen als je op de pechstrook rijdt bij file bijvoorbeeld.

als ik dit echter vergelijk met de boetes op de site van de federale politie http://www.polfed-fedpol.be/verkeer/ver ... des_nl.php dan zou dit 'slechts' 50 eur kosten.

ik vroeg me af waarom de politierechter in vilvoorde dan zomaar kunnen beslissen om dit te verhogen ?

alvast bedankt
mvg,
digits
Heb vandaag over de pechstrook gereden omdat het moest volgens de verkeers borden en werd toch tot stand gebracht door de snelweg politie en kreeg een boete van 55€ , het gaat mij niet om het bedrag maar als het zo staat aangeduid wat kan een mens nog meer doen? De wagen in je binnenzak steken is nogal moeilijk vind je niet?
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: (B) Boete rijden op pechstrook

Bericht door Inazuma »

Gast schreef:Heb vandaag over de pechstrook gereden omdat het moest volgens de verkeers borden en werd toch tot stand gebracht door de snelweg politie en kreeg een boete van 55€ , het gaat mij niet om het bedrag maar als het zo staat aangeduid wat kan een mens nog meer doen? De wagen in je binnenzak steken is nogal moeilijk vind je niet?
Hoe stond dat aangeduid, en heb je hen dat niet gezegd ?
Plaats reactie