Examenroute's Kontich

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
raf

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door raf »

Toen wij vroeger ons examen moesten doen in Kontich moest bijna iedereen een stukje Boomsesteenweg doen of soms zelfs tot op de Oude God in Mortsel, als ik nu verslagen lees kom ik bijna niemand tegen die nog zo ver moet en blijven de meeste routes beperkt tot rondrijden in Kontich-Hove-Lint-Edegem. Klopt het dat de actieradius van de routes blijkbaar verkort is?
Jari
Berichten: 237
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02
Locatie: Antwerpen

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door Jari »

Binnen die radius zitten wel de Prins Boudewijnlaan, Koningin Astridlaan, ... dus ook wel drukkere wegen.
Het examen duurt ongeveer 40 minuten, dus heel ver kunnen ze je niet laten rijden he.
Gast

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door Gast »

Ik heb dinsdag examen en ontdek dit forum nu pas whaaaaa!! Ik ga die routes hier allemaal afprinten en dit weekend nog proberen te doen!

Nog 'n vraagje: ik ben met de rijschool vaak in Lier gaan rijden. Als ik het goed begrijp is dit een kant die niet wordt gedaan met het examen?

Ik zal na m'n examen in ieder geval m'n route komen posten.

Groetjes!
Gast

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door Gast »

Ik heb al deze routes gedaan voordat ik examen had, maar toch had ik op het examen een heel andere route met veel straatjes die ik nog niet gezien had. Ik denk dat deze routes wat verouderd zijn?
Gast

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door Gast »

Gast schreef:Ik heb al deze routes gedaan voordat ik examen had, maar toch had ik op het examen een heel andere route met veel straatjes die ik nog niet gezien had. Ik denk dat deze routes wat verouderd zijn?
Zoals al vaak gezegd op dit forum, zijn er GEEN routes, enkel aanknopingspunten. De examinators kunnen telkens een andere baan nemen, maar toch via dat bewuste aanknopingspunt rijden.
Ik heb ook al die routes gedaan en bij mijn examen (ongeveer een maand geleden) heb ik heel wat banen van die routes gezien.
Dus zo verouderd zullen ze dan toch niet zijn? :wink:
bieke83

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door bieke83 »

Examencenturm kan je naar links of rechts verlaten (rechts heb je 2 bedrijven) - doodlopende straten, moet je daar ook voorrang van rechts geven, aan distributie carrefour en nog een - toegang tot autokeuring en de snelheid in de industerie terrein is sterk afhankelijk van het verkeer veronderstel ik i de vroege ochtend met het vrachtverkeer, heb examen om 7u30 's morgens.

Dus snelheid aanpasse naan de mogelijkheid (50-70 km ?)
Voorrang van rechts ook toepassen aan de uitritten op straat van de bedrijven die rechts gelegen zijn van het examencentrum


wie heeft hier ervaring mee? wordt er meestal kontich gereden of ook andere richtingen uit, kwestie van de wegen te verkennen?
Voorlopig oefen ik voorala in kontich zelf.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door bert.covens »

Vrachtverkeer dat van een aanpalend bedrijf komt, moet voorrang verlenen aan het verkeer dat al op de rijbaan zit. De voorrang aan rechts is niet van toepassing, het gaat dan niet om een kruispunt! Een beetje voorzichtigheid van jouw kant, kan natuurlijk nooit kwaad. Maar een vrachtwagen of enig ander voertuig dat een bedrijventerrein verlaat, hoort jou voorrang te verlenen.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
bieke83

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door bieke83 »

Bedankt voor de tips, maar wordt er vooral in kontich zelf gereden nu, want ik oefen echt vooral in kontich zelf of moet ik ook uitwijken voor te oefenen naar de andere gemeentes rondom kontich?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door de rijprof »

Kontich, Edegem, Hove zijn de gemeenten waar meest gereden wordt op praktijkexamens.
Soms richting Rumst (snelweg) of Duffel en Lint.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
bieke83

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door bieke83 »

DANK U WEL voor de vele tips @rijprof en je goede antwoorden, we leren hier ook nog heel veel bij van u.

DANK U WEL HIERVOOR!
Carla
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2010, 15:35

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door Carla »

Moet je ook nog weten, voor de olie te vervangen enz?
En als ik de wagen wil instappen, langs achter de auto of voor de auto?

Heb morgen mijn rij examen in Kontich, en ben nogal zenuwachtig, dus kleine dingen ben ik even vergeten !
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door de rijprof »

Kijk op http://www.derijprof.be" target="_blank

klik door naar voorafgaande 'controles'

Het staat er allemaal op uitgelegd.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door Gast »

Ergens las ik dat er, wanneer we we het examencentrum nog maar net zijn buiten gereden 2 STOP borden ontzettend dicht bij elkaar staan...
Staan deze er nog? Ik ben het terrein gaan verkennen en heb er namelijk geen gezien...

thx!!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door de rijprof »

Nu staan er verkeerslichten.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
tamarake

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door tamarake »

Hoi iedereen,

Deze morgen praktijkexamen gedaan en geslaagd van de eerste keer. Opluchting dus! :-)
Ik mocht een route kiezen van 1 tot en met 10 en ik heb gekozen voor 7.
Bij technische kennis moest ik aanduiden waar het reservoir van de remvloeistof zit.
Verder lichten en ruitenwissers vlot kunnen bedienen.
Voor vertrek moest ik nog uitleggen hoe mijn stoel moest staan en waarom (4 punten) en wat de juiste afstelling is van de spiegels.
So far so good. En dan vertrekken.
De parking van het examencentrum afrijden naar rechts. Aan het eerste kruispunt links. Rechtdoor tot aan de T-splitsing en daar rechts en direct links.
Aan de verkeerslichten van de koningin astridlaan rechtsafslaan.
We bleven rechtdoor rijden tot aan de lichten van de Delhaize in Kontich. Daar moest ik linksaf de Antwerpsesteenweg inrijden.
De eerste straat linksaf nemen en dan in die straat keren (zelf kiezen waar). De straat terug uit en terug naar links op de Antwerpsesteenweg richting kontich centrum.
Dan de vierde straat rechts, de Noordstraat in. (heel smalle straat met voorrang van rechts die je best in eerste kan geven).
Rechtdoor blijven volgen de Peter Benoitlaan in (enkelrichting). Hier moest ik parkeren.
Na dit manoeuvre de weg weer vervolgen en aan het einde van de peter Benoitlaan op de T-splitsing naar links afslaan.
Dan rechtdoor oversteken (aan Quick) en richt Prins Boudewijnlaan rijden.
De prins boudewijnlaan oversteken naar links. (richting E19) In kontich moest ik de oprit van de autostrade nemen en in Rumst er weer af.
Aan de afrit links afslaan (Bussestraat, Rumst). Dan aan de tweede lichten geloof ik, links afslaan antwerpsesteenweg/mechelsesteenweg richting kontich.
Dan deze baan een heel lang stuk volgen tot aan het kruispunt met de Duffelsesteenweg in kontich. Aan deze lichten naar rechts. Aan de volgende lichten rechtsaf om terug naar het examencentrum te rijden.

Voila, hopelijk hebben jullie hier iets aan.
Vooral veel in uw spiegels kijken, voorrang van rechts geven en zorgen dat je de auto perfect kan bedienen (schakelen, remtechniek). Zo bouw je krediet op en wordt een foutje al wel eens door de vingers gezien. :-)

Succes!
Plaats reactie