Morgen praktijk
Morgen praktijk
Hey morgen moet ik mijn praktijk doen, enige tips?
En ik ben sinds kort te weten gekomen dat ik verkeerd rem.
Ik ben het redelijk afgeleerd maar heb toch nog een vraag: mag men eerst de koppelingspedaal volledig indrukken en dan remmen als de auto toch tot stilstand komt?
Ik heb net gelezen dat men buiten de 2de binnenpspiegel nu ook een rechtse buitenspiegel nodig heeft??
Moet ik er nu morgen rap achtergaan (afpsraak om 10u10) of kan ik dit ook lenen op het examancentrum als dit mogelijk is?
mvg
En ik ben sinds kort te weten gekomen dat ik verkeerd rem.
Ik ben het redelijk afgeleerd maar heb toch nog een vraag: mag men eerst de koppelingspedaal volledig indrukken en dan remmen als de auto toch tot stilstand komt?
Ik heb net gelezen dat men buiten de 2de binnenpspiegel nu ook een rechtse buitenspiegel nodig heeft??
Moet ik er nu morgen rap achtergaan (afpsraak om 10u10) of kan ik dit ook lenen op het examancentrum als dit mogelijk is?
mvg
-
- Administrator
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
- Locatie: Wechelderzande
Re: Morgen praktijk
Oei, da's maar net op tijd...sedat-007 schreef:ik ben sinds kort te weten gekomen dat ik verkeerd rem.
Neen.sedat-007 schreef:mag men eerst de koppelingspedaal volledig indrukken en dan remmen als de auto toch tot stilstand komt?
Een 2de binnenspiegel volstaat. Ik vermoed dat je voertuig toch uitgerust is met een rechter buitenspiegel?sedat-007 schreef:Ik heb net gelezen dat men buiten de 2de binnenpspiegel nu ook een rechtse buitenspiegel nodig heeft??
Een extra rechtse buitenspiegel is verplicht voor wie leert rijden of examen aflegt met een voertuig met gesloten koetswerk (=zonder ramen achteraan).
Je kan dat niet lenen op het examencentrum.sedat-007 schreef:Moet ik er nu morgen rap achtergaan (afpsraak om 10u10) of kan ik dit ook lenen op het examancentrum als dit mogelijk is?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit (J. Cruijff)
Re: Morgen praktijk
Je weet dat je verkeerd remt, maar toch vraag je of het mag? Neen, het mag niet op bovenstaande manier. De juiste manier vind je in tich topics hier, waaronder deze.sedat-007 schreef:Ik ben het redelijk afgeleerd maar heb toch nog een vraag: mag men eerst de koppelingspedaal volledig indrukken en dan remmen als de auto toch tot stilstand komt?
Je examen op goed geluk afleggen met de verkeerde remtechniek, kan wel eens uitdraaien op een ticketje voor een tweede poging.
Is enkel nodig bij een gesloten koetswerk (lees: geen achterruit). Heb jij normaal dus niet nodig.sedat-007 schreef:Ik heb net gelezen dat men buiten de 2de binnenpspiegel nu ook een rechtse buitenspiegel nodig heeft??
Re: Morgen praktijk
OK, bedankt voor de antwoorden
-
- Medewerker
- Berichten: 8352
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
- Contacteer:
Re: Morgen praktijk
Je bent nogal laat om tips te vragen maar ik weet er nog een goeie:
http://www.derijprof.be" target="_blank
De essentie staat er op. Vlug nog even doornemen!
Succes.
http://www.derijprof.be" target="_blank
De essentie staat er op. Vlug nog even doornemen!
Succes.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Re: Morgen praktijk
ik heb geleerd om zolangmogelijk de koppelingspedaal NIET in te duwen bij het remmen,
enkel gebruiken voor bij het terugschakelen aka remmen op motor.
als je niet moet terugschakelen (niet al te hoge snelheid)
kan je gewoon remmen, en vlak voordat je eigelijk stilstaat of ongeveer (10-20 Km/h) kan je uu koppelingspedaal induwen.
correct me if i'm wrong?
mvg steve
enkel gebruiken voor bij het terugschakelen aka remmen op motor.
als je niet moet terugschakelen (niet al te hoge snelheid)
kan je gewoon remmen, en vlak voordat je eigelijk stilstaat of ongeveer (10-20 Km/h) kan je uu koppelingspedaal induwen.
correct me if i'm wrong?
mvg steve
audi 80 bj 1976 my pride.
al 1500 km gebold met begeleider
second car, Honda CRV V-tech
al 1500 km gebold met begeleider
second car, Honda CRV V-tech
-
- Medewerker
- Berichten: 8352
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
- Contacteer:
Re: Morgen praktijk
Juist.
En indien je terugschakelt, haal je het koppelingspedaal onmiddellijk omhoog tot de motor in lage toerentallen komt (1000 t/m) en dan druk je pas het ontkoppelingspedaal in.
En indien je terugschakelt, haal je het koppelingspedaal onmiddellijk omhoog tot de motor in lage toerentallen komt (1000 t/m) en dan druk je pas het ontkoppelingspedaal in.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Re: Morgen praktijk
Dus als je aan het rijden bent en je ziet bvb dat het rood word dan mag je niet je koppeling induwen, je in neutraal zetten en koppeling loslaten en terwijl remmen?
Re: Morgen praktijk
Neen dat mag dus niet.Gast schreef:Dus als je aan het rijden bent en je ziet bvb dat het rood word dan mag je niet je koppeling induwen, je in neutraal zetten en koppeling loslaten en terwijl remmen?
Re: Morgen praktijk
hiermee gaje meer slijtage op de remmen hebben.
die je eigelijk dus kan voorkomen:)
mvg
die je eigelijk dus kan voorkomen:)
mvg
audi 80 bj 1976 my pride.
al 1500 km gebold met begeleider
second car, Honda CRV V-tech
al 1500 km gebold met begeleider
second car, Honda CRV V-tech
Re: Morgen praktijk
Ik heb dus vandaag mijn praktijk gedaan en de examinator heeft niets gezegd van het remmen.
Ik gebruikte de juiste methode maar af en toe heb ik toch nog eens eerst de koppelingspedaal ingedrukt.
Ik ben wel niet geslaagd omdat het parkeren niet echt lukte, maarja volgende keer beter zeker?
Ik gebruikte de juiste methode maar af en toe heb ik toch nog eens eerst de koppelingspedaal ingedrukt.
Ik ben wel niet geslaagd omdat het parkeren niet echt lukte, maarja volgende keer beter zeker?
Re: Morgen praktijk
waar heb je zoal moeten rijden ? ik doe donderdag ln rijbewijs ook in sind denijs westrem
Re: Morgen praktijk
vraagje:
Ik rijd vaak op wegen waar 90 km/u het maximum is en er zijn regelmatig kruispunten met verkeerslichten. Als ik zie dat het rood wordt in de verte en ik weet dat ik daar lang voor de lichten zal moeten blijven staan, dan schakel ik niet terug (zo geleerd met de rijschool.. 'is overbodig'). Nu vraag ik me altijd het volgende af: ik rem altijd eerst op de motor, en rem dan bij met de voetrem. Als ik van 90 km./u kom, op welk moment moet ik dan mijn koppelingspedaal induwen?:
- Tot mn wagen zeer traag rijdt (heb ik nog nooit geprobeerd, omdat ik ervan uitga dat ik in 4e/5e versnelling dan zou stilvallen. Klopt dit of zit ik ernaast?)
- of wanneer het toerental te laag is voor de versnelling waarin ik rijd (4e/5e)? Ik vrees nl. dat ik wat te vlug de koppeling in ga drukken (ookal gebruik ik de juiste techniek van eerst te remmen en dan de koppeling in te duwen).
Ik rijd vaak op wegen waar 90 km/u het maximum is en er zijn regelmatig kruispunten met verkeerslichten. Als ik zie dat het rood wordt in de verte en ik weet dat ik daar lang voor de lichten zal moeten blijven staan, dan schakel ik niet terug (zo geleerd met de rijschool.. 'is overbodig'). Nu vraag ik me altijd het volgende af: ik rem altijd eerst op de motor, en rem dan bij met de voetrem. Als ik van 90 km./u kom, op welk moment moet ik dan mijn koppelingspedaal induwen?:
- Tot mn wagen zeer traag rijdt (heb ik nog nooit geprobeerd, omdat ik ervan uitga dat ik in 4e/5e versnelling dan zou stilvallen. Klopt dit of zit ik ernaast?)
- of wanneer het toerental te laag is voor de versnelling waarin ik rijd (4e/5e)? Ik vrees nl. dat ik wat te vlug de koppeling in ga drukken (ookal gebruik ik de juiste techniek van eerst te remmen en dan de koppeling in te duwen).
-
- Medewerker
- Berichten: 8352
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
- Contacteer:
Re: Morgen praktijk
Het ontkoppelingspedaal pas indrukken aan hele lage toerentallen (-1000 t/m) in gelijk welke versnelling je op dat moment rijdt.
In 5de zal dat ongeveer rond de 40 km/u zijn.
In 4de zal dat ongeveer rond de 30 km/u zijn.
In 3de zal dat ongeveer rond de 25 km/u zijn.
In 2de zal dat ongeveer rond de 15 km/u zijn.
Als je overschot van tijd en ruimte hebt, kan het nuttig zijn om wel terug te schakelen.
In 5de zal dat ongeveer rond de 40 km/u zijn.
In 4de zal dat ongeveer rond de 30 km/u zijn.
In 3de zal dat ongeveer rond de 25 km/u zijn.
In 2de zal dat ongeveer rond de 15 km/u zijn.
Als je overschot van tijd en ruimte hebt, kan het nuttig zijn om wel terug te schakelen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
-
- Medewerker
- Berichten: 8352
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
- Contacteer:
Re: Morgen praktijk
Helemaal fout! Wie heeft jou dat zo geleerd? Gevaarlijk zelfs!!!Dus als je aan het rijden bent en je ziet bvb dat het rood word dan mag je niet je koppeling induwen, je in neutraal zetten en koppeling loslaten en terwijl remmen?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden