een vraag
-
- Administrator
- Berichten: 6824
- Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
- Locatie: Dilsen
Hij is zelfs te moe om in te loggenAnonymous schreef: Mensen, ik heb vandaag bijna 1.000 km gereden. Geef mij alsjeblieft tot morgen tijd om erop in te gaan. Het antwoord is heel wat minder eenvoudig dan het hier voorgesteld wordt. Bedankt voor jullie begrip.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
-
- Medewerker
- Berichten: 3992
- Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
- Locatie: Schönau am Königssee (D)
Juist. Maar zoals dat wel meer gebeurt, dient hierbij tevens rekening gehouden te worden met andere verkeersregels, en onder meer met:Inazuma schreef: 19.3. De bestuurder die naar links afslaat moet :
2° b) op een rijbaan met éénrichtingsverkeer, zo dicht mogelijk bij de linkerrand ervan blijven.
We denken hierbij in de eerste plaats aan de fietsers, wanneer het gaat om een eenrichtingsstraat waar ze in beide richtingen mogen doorrijden. Maar het artikel maakt geen voorbehoud voor tegenliggers die op onrechtmatige wijze de eenrichtingsstraat zouden doorrijden.Quote: AR 19.3. De bestuurder die naar links afslaat moet:
...
3° voorrang verlenen aan de tegenliggers op de rijbaan die hij gaat verlaten.
Wat de vraag over de tramsporen betreft, citeer ik uit de Postal de samenvatting van de bestaande rechtspraak:
Quote: Wat gedaan als er, in het linker weggedeelte, waarop de bestuurder zich wil begeven, tramsporen aangebracht zijn?
Wanneer er geen tram in zicht is:
Hij mag vrijuit op het van rails voorziene weggedeelte rijden. De later opgedaagde wattman moet achter de autobestuurder stoppen.Wannneer een tram komt aangereden:
De autobestuurder mag niet op de tramsporen stoppen. Hij moet er rechts van blijven wachten.
-
- Medewerker
- Berichten: 3992
- Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
- Locatie: Schönau am Königssee (D)
Juist. Niet van gas te geven, maar van te remmen telkens er op een Duitse autosnelweg weer een bestuurder met een Belgisch of Nederlands kenteken niet weet hoe gevaarlijk het is om zich tegen minder dan 180 km/h naar de linker rijstrook te begeven als ik er aankom.Benny Stinkens schreef: Hij is zelfs te moe om in te loggen