een vraagje

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Arm_NL
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:16
Locatie: Holland_Turnhout

een vraagje

Bericht door Arm_NL »

ik had een vraag ikheb mij theorie examen vorige week vrijdag gedaan en geslaagd. nu moest ik gaan een voorlopige rijbewijs gaan halen. maar ik heb gekzoen voor rijden zonder begeleider. ik ze hebben mij geïnformeerd dat ik moet verplicht 20 urr rij lessen volgen bij een erkende rijschool pas daarna krijg je je voorlopige rijbewijs. en ten vroegste 3 maanden mag ik mn praktijk gaan afleggen in geel.
dus ik wil vragen drie maanden na 20 uur rijen of drie maanden na slagen van theorie examen.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: een vraagje

Bericht door Stefan Peeters »

Drie maanden na afgifte van het voorlopig rijbewijs. Dus ook na je 20 uren rijschool.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: een vraagje

Bericht door Inazuma »

Arm_NL schreef:ik had een vraag ikheb mij theorie examen vorige week vrijdag gedaan en geslaagd. nu moest ik gaan een voorlopige rijbewijs gaan halen. maar ik heb gekzoen voor rijden zonder begeleider. ik ze hebben mij geïnformeerd dat ik moet verplicht 20 urr rij lessen volgen bij een erkende rijschool pas daarna krijg je je voorlopige rijbewijs. en ten vroegste 3 maanden mag ik mn praktijk gaan afleggen in geel.
Als de rijlessen lang mochten gaan duren :
Als je eerst een voorlopig rijbewijs B met begeleider aanvraagt, dan begint die periode van 3 maanden al te lopen.
Als je het bekwaamheidsattest krijgt na de minstens 20 uur rijlessen kan je dan je voorlopige rijbewijs B gaan omwisselen voor ééntje zonder begeleider.

Dat kost je wel nieuwe pasfoto's en 9 euro voor een nieuw voorl. rijbewijs.
Plaats reactie