Examen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Evi

Examen

Bericht door Evi »

Hallo,
Ik moet 2 juli voor mijn praktijk gaan in Brakel. Ik rij ondertussen al zo'n 6maand, maar heb nog steeds enkele vragen.

- Mag je je handrem gebruiken als je moet vertrekken in bergop? (aangezien ik nog altijd nogal snel stilval op die momenten.. :oops:

- Mag je een zonnebril dragen tijdens het examen? Ik ben namelijk redelijk klein en de klep komt nog te hoog met als gevolg dat de zon nog steeds in mijn ogen blijft schijnen...

Ik hoop snel een antwoord te krijgen op deze vragen...

Mvg
ketje
Berichten: 239
Lid geworden op: 02 jul 2008, 10:12

Bericht door ketje »

2x Ja

Succes
Evi

Examen

Bericht door Evi »

ketje schreef:2x Ja

Succes
Ben je daar 100% zeker van? i.v.m. die handrem? Want ik hoor van veel mensen dat dit niet toegelaten is...

Toch al bedankt op voorhand!
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Bericht door BuBbA »

Het is niet alleen toegelaten, het is ook aangeraden om het zo te doen. Er zijn verschillende plaatsen waar je niet puur op je koppeling kan vertrekken omdat de helling te steil is en je sowieso je handrem nodig hebt. Dus het is best dat je zo kan vertrekken.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Examen

Bericht door Inazuma »

Evi schreef:Ben je daar 100% zeker van? i.v.m. die handrem? Want ik hoor van veel mensen dat dit niet toegelaten is...
Bergop vertrekken met gebruik van de handrem is de beste rijtechniek.
- Mag je je handrem gebruiken als je moet vertrekken in bergop? (aangezien ik nog altijd nogal snel stilval op die momenten..
Dan moet je daar op oefenen.
Noob

Bericht door Noob »

Hallo,

Een vraagje: als je de handremmethode gebruikt, trek je dan de handrem volledig aan, dus zonder die knop v.d. handrem ingedrukt? Of trek je de handrem aan met de knop ingedrukt? Ik heb deze methode nog niet gebruikt op een steile helling, daarmee dat ik het hier even vraag :oops:
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

als je de handremmethode gebruikt, trek je dan de handrem volledig aan, dus zonder die knop v.d. handrem ingedrukt? Of trek je de handrem aan met de knop ingedrukt? Ik heb deze methode nog niet gebruikt op een steile helling,
Het knopje indrukken doe je om de handrem te lossen.
Bij het optrekken hoef je dat niet in te drukken.

Ik geef je de raad eens te kijken in ons praktijkboek.
Daar vind je uitgebreide uitleg in de hoofdstukken:
"Stoppen op een helling en vertrekken op een helling".

Ik hoop dat je begrijpt dat ik dat hier niet allemaal ga overtypen.

PRAKTIJKBOEK

PRAKTIJK CD-ROM
Evi

Examen

Bericht door Evi »

Oké bedankt!
Leerling of begeleider.
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2009, 10:11
Locatie: Vlaams Brabant.

Bericht door Leerling of begeleider. »

! Doe je zonnebril niet af of op als je aan het rijden bent. :wink:
! Ik kan auto rijden maar rij ik veilig ?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Leerling of begeleider. schreef:! Doe je zonnebril niet af of op als je aan het rijden bent. :wink:
Het kan gebeuren dat je dit toch moet doen.
Bv: je hebt je zonnebril op en je nadert een tunnel, dan kan ik je zeker aanraden om hem af te zetten want anders zie je in de tunnel weinig of niets meer.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie