Vriendelijkheid

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

Vriendelijkheid

Bericht door Gast »

Hallo,

Een examinator zijn die niet verplicht van beetje beleefd te zijn?

Zou zo iets mogen

Rijd nu is sneller joeng?

Op zo'n toon?

M.V.G. Wim
Rafael
Administrator
Berichten: 2645
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Afhankelijk van het plaatselijke dialect is het mogelijk dat dat zelfs niet eens slecht bedoeld was. Maak je er niet zo druk om. Als je geslaagd was, had je er ook geen probleem van gemaakt. (Ik neem aan dat je niet geslaagd bent)

Back to the point, een examinator gaat zulke opmerkingen ook niet maken als je je snelheid voldoende aanpast. Ik ga niet verkondigen dat je 70 km/u moet rijden als er een maximum snelheid geldt van 70 km/u, maar als je daar 40-50 km/u rijdt terwijl de omstandigheden het toelaten, dan krijg je zulke opmerkingen.

Moest je toch onterecht gebuisd zijn, dan had je op het moment zelf naar de hoofdexaminator moeten stappen. Later hier tegenin gaan is zo goed als onbegonnen werk.
Gast

Bericht door Gast »

Ik vindt toch wel dat ze het niet zo moeten uitdrukken, beetje vriendelijkheid is toch op zijn plaats.

Je kan evengoed die JOENG zijn naam vermelden ipv Joeng...

Mja swat wat is een leeerling tov een examintor? Niets...

Is het mogelijk de volgende keer een andere examinator te vragen? Of gaat dit niet? Indien het dezelfde zou zijn?
GRO
Administrator
Berichten: 12773
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Is het mogelijk de volgende keer een andere examinator te vragen? Of gaat dit niet? Indien het dezelfde zou zijn?
Het zou moeten lukken dat je net dezelfde examinator krijgt.

Persoonlijk zie ik nu niet echt een probleem als een examinator zegt: "rijdt nu eens sneller joeng", behalve dan dat jij aan het tonen was dat je niet snel genoeg durft rijden, wat ook niet goed is. Als je dat meteen gedaan had, had die examinator trouwens niets moeten zeggen.
Genome
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2009, 17:08

Bericht door Genome »

Ik weet dat dit wel meer gebeurt (dezelfde examinator krijgen) maar is dit niet wettelijk uitgesloten? Ik dacht dit zelfs ooit op de papieren van GOCA te hebben zien staan (zal het eens opzoeken).
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Je kunt lang zoeken want wettelijk mag het.
Men probeert het wel te vermijden, maar als het niet anders kan (te druk bv:) dan kan en mag het best zijn dat je 2 keer dezelfde examinator tegenkomt.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Genome
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2009, 17:08

Bericht door Genome »

Raar. Mijn begeleider zei dat je in dat geval ook iemand anders kan vragen (maar dat hangt dan wss van de goodwill van het examencentrum af).
Plaats reactie