Vrachtwagen knippert na inhalen

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Philly

Vrachtwagen knippert na inhalen

Bericht door Philly »

Hallo allen ik vond niet direct de geschikte plaats hier dus zet ik het hier maar.

Deze morgen met het gaan naar men werk steek ik een vrachtwagen chauffeur voorbij op een secundaire weg. Ik hield me mooi aan de snelheids regels (90km/u) heb knipperlicht gebruikt om in te voegen en heb gekeken in spiegels of ik al kon invoegen ( geleerd via rijschool pas invoegen bij vrachtwagen chauffeurs als hij helemaal rechts van je achteruit kijk spiegel is pas invoegen) Nu begon die als een zot te knipperen wat overigens vrij irritant is.... Dacht dat het men lichten waren maar dat was het niet die werken perfect. Richtings aanwijzers ook dus kon niet onverwacht voor zen neus opgedoken zijn.... Ik krijg er nog kop noch staart aan waarom die vrachtwagen chauffeur het zo nodig vond om te gaan knipperen met zen lichten... iemand enig idee ?

Groetjes
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Een vrachtwagenbestuurder knippert soms met de lichten:

- Ofwel om aan een collega vrachtwagenbestuurder die inhaalt duidelijk te maken dat hij ver genoeg voorbij gereden is en terug veilig naar de rechterrijstrook kan.

- Ofwel omdat een bestuurder hem heeft ingehaald en te vlug terug naar de rechterrijstrook is gereden zodat dat vrachtwagenbestuurder moet remmen;

- Ofwel omdat hij door een andere bestuurder eerst is ingehaald en die andere bestuurder plots te traag rijdt, zodat de vrachtwagenbestuurder moet afremmen.

(Dit zijn mogelijke redenen)
ketje
Berichten: 239
Lid geworden op: 02 jul 2008, 10:12

Bericht door ketje »

of om een tegenliggende collega-vrachtwagenchauffeur te groeten...
of om tegenliggers te verwittigen dat ze vlakbij aan 't flitsen zijn...
Plaats reactie