Hoeveel kost rijbewijs exam? Als ik zelf studie.

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Rasel

Hoeveel kost rijbewijs exam? Als ik zelf studie.

Bericht door Rasel »

Geacthe,

Hoeveel kost rijbewijs exam?

Als ik zelf studie online, and exam geef van leuven. Kan iemand een idea geven min-max euro...

Is daar ook mogelijke voor exam te geven in het angles? is dat ook zelfde kosten?

Bedankt
Mvg
Rasel..
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Leren via deze site (theorie + oefenvragen) = gratis
Proefexamens via deze site: code kost 2,5 euro (voor 2 dagen)
Examen in en examencentrum: 15 euro.

Als je met een tolk werkt: + 50 euro voor de tolk.
Rasel

Bericht door Rasel »

Hartelijk bedankt, Proefexamens ga ik probeer.

Maar Als ik examen in een examencentrum neem, and voorbeld ik neit geslaag ben (1, 2 keer neit geslaag ben, zelfstandig proberen te leren, examen), and terug opniew examen wil probeer, dan is het zelfde prijs?? of daar moet limit wacthtijd?? and meer examen prijs nodig zijn!!.

excuseer voor mijn fouten in nl scrijving.!
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

You can do once a day a real examen. The price is always 15 euro.
If you don't pass the first time, don't go again the next day. In that case, it means that you have to read again the theorie and to do again the test examen on the site. A few days later, you can go again for a real examen.
Rasel

Bericht door Rasel »

Thanks a big sir. Its very transparent what i was looking arround, I will be greatfull for your guidence and support.

Cheers..
Bye for now
Gast

Bericht door Gast »

en als je zelf een tolk meeneemt mag dat?
Of moet het van de examencentrum zijn?
ketje
Berichten: 239
Lid geworden op: 02 jul 2008, 10:12

Bericht door ketje »

Het examencentrum duidt zelf een beëdigde vertaler aan, zeker voor de theorie.
Voor de praktijk mag de kandidaat zelf een vertaler aanduiden, maar die moet dan vooraf zijn identiteitskaart en beëdiging komen voorleggen. Dan wordt op de griffie nagekeken of die vertaler nog steeds beëdigd is.
Een vertaler die voor het eerst een examen begeleidt zweet aardig wat af, want is over 't algemeen niet vertrouwd met de technische woorden die gebruikt worden op het examen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Dus als ik op een theorie-examen met een beëdigde tolk afkom die niet is aangeduid door het examencentrum ben ik verkeerd bezig :?:

Ik neem aan dat als dit zo is, het de bedoeling is te voorkomen dat de kandidaat geholpen word door een tolk die meer doet dan alleen maar te vertalen. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
selly
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2009, 15:06

Bericht door selly »

mijn man wilt zijn theorieexamen afleggen
kan ik mee als tolk?
Ik ben namelijk zijn echtgenoot. Of kiezen hun een tolk uit?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Neen, jij mag dat niet.
Het examencentrum kiest een tolk.
Jij moet die wel betalen.
selly
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2009, 15:06

Bericht door selly »

Oke.

Bedankt.
ketje
Berichten: 239
Lid geworden op: 02 jul 2008, 10:12

Bericht door ketje »

@ Benny,

Het examencentrum duidt zelf een tolk aan - en werkt meestal ook met dezelfde tolken - omdat het niet simpel is om een theoretische sessie te tolken. Bovendien worden de kandidaten gegroepeerd. Voor courante talen (Engels - Spaans - Marokaans - Turks - enz...) is dat geen probleem. Maar soms wordt een zitting aangevraagd voor een taal die praktisch nooit voorkomt. Dan duidt Brussel een examencentrum aan.
Zelf een tolk meebrengen, zou al te simpel zijn. Zoals hier gevraagd wordt: mag ik voor mijn man tolken? Je hoeft als tolk maar te zeggen welk het juist antwoord is, de examinator verstaat er toch niks van.
Dus, die vlieger gaat niet op.
Gast

Bericht door Gast »

Oke. Dan Jammer :P
Ik ben zwanger van 8 maanden mag ik nu ook afrijden of gelden daar regels voor?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Bericht door de rijprof »

Je mag praktijkexamen afleggen als je zwanger bent en in staat bent te sturen.

wegcode:
8.3. Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten.

Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie