Wat vinden jullie hiervan? Een échte situatie in Olmen

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

keithmoon schreef:Volgens jouw wetsartikel zou het dus wél mogen, Inazuma, en het dus niet illegaal zijn, maar begrijpen doe ik dit bord met de twee onderschriften niet ;(
Wel voor de fietsers, niet voor de aangelanden...
Uitzonderlijk, en indien de plaatsgesteldheid het toelaat, mag evenwel van deze regel worden afgeweken ten gunste van de voertuigen van geregelde openbare diensten voor gemeenschappelijk vervoer. Deze afwijking is slechts toegelaten voor het verkeersbord D1.
Indien de plaatsgesteldheid het toelaat, mag eveneens van deze regel worden afgeweken ten gunste van de fietsers en eventueel de bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A.

keithmoon schreef:Vlak na dat D1 bord is een kruispuntje met een straat naar rechts (zie ook: onderste foto van de twee; dat is die straat met datzelfde huis).

Is het nu de bedoeling dat fietsers en bromfietsers wél rechtsaf mogen slaan? En dus bord D1 NIET hoeven te volgen? En dat de Aangelanden enkel rechtdoor MOETEN rijden. Ik snap er niks van...
Wat de bedoeling is zal je eens moeten vragen aan degene die de borden er liet plaatsen...
Laatst gewijzigd door Stefan Peeters op 24 dec 2008, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

keithmoon schreef: Is het nu de bedoeling dat fietsers en bromfietsers wél rechtsaf mogen slaan? En dus bord D1 NIET hoeven te volgen? En dat de Aangelanden enkel rechtdoor MOETEN rijden. Ik snap er niks van...
Fietsers en bromfietsen klasse A moeten niet rechtdoor rijden.
Al de rest moet wel rechtdoor rijden op het volgende kruispunt.


Het blauwe onderbord bij de C3 zondert de aangelanden uit van het toegangsverbod.

Het witte onderbord bij de C3 zondert alle (klasse A brom)fietsers uit van de bepalingen van de C3. Die mogen dus doorrijden.
Plaats reactie