Antwoord ik Ja, doch ik krijg als reactie dat "Neen" het juiste antwoord is. Als uitleg krijg ik "Dit slaat op de M.T.M..".
De theorie zegt echter het volgende in verband met de M.T.M.:
Het gewicht van de bestuurder lijkt dus een element te zijn van de M.T.M.. Zodoende is het gewicht van de chauffeur wèl belangrijk bij die combinatie van verkeersborden.Wat is de M.T.M.?
Als je een lege auto op een weegschaal zou zetten, dan heeft die lege auto een bepaald gewicht. Bijvoorbeeld 1900 kg.
Maar in een auto zit normaal gesproken ook een bestuurder. Er kunnen passagiers inzitten. Er kan extra lading in de auto liggen.
De FABRIKANT bepaalt hoeveel het totaalgewicht van de lege auto + de bestuurder + de passagiers + de lading maximaal mag zijn om met die auto veilig te kunnen rijden.
Voor een PERSONENAUTO is dat totaalgewicht of de M.T.M. 3500 kg.
Als onze lege personenauto 1900 kg weegt, en de M.T.M. is door de fabrikant bepaald op 3500 kg, dan wil dit zeggen dat het totaalgewicht van de bestuurder en van de passagiers en van de extra lading nog 1600 kg mag bedragen.
Maar waarom is mijn antwoord dan fout?
[mod: verplaatst]