Overtredingen met een voorlopig rijbewijs

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
jhon

Overtredingen met een voorlopig rijbewijs

Bericht door jhon »

Ik ben een tijdje geleden tegengehouden tijdens een politiecontrole. Ik vervoerde iemand met mijn voorlopig rijbewijs die geen 24 is en geen vast rijbewijs heeft. Ik mag wel zonder begeleider rijden. In februari moet ik voor de politierechtbank komen. Heeft er iemand een idee hoeveel mij dit kan kosten?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Die uitleg is al herhaaldelijk gegeven op het forum onder praktijk (dus even zoeken).

Je vindt het ook in ons praktijkboek p.34
jhon

Bericht door jhon »

zou je de link hier niet kunnen plakken, ik vindt het neit terug
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Link:

www.gratisrijbewijsonline.be

Klik bovenaan op PRAKTIJK
Klik vervolgens op PRAKTIJKBOEK (geel)
jhon

Bericht door jhon »

Dank u :)
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Overtredingen met een voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

jhon schreef: In februari moet ik voor de politierechtbank komen.
Wat zijn de overtreden Artikels waarvoor het Parket je dagvaardt :?:
(En welk arrondissement als we mogen vragen)
sting
Berichten: 190
Lid geworden op: 30 jul 2007, 20:56
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Overtredingen met een voorlopig rijbewijs

Bericht door sting »

jhon schreef:Ik ben een tijdje geleden tegengehouden tijdens een politiecontrole. Ik vervoerde iemand met mijn voorlopig rijbewijs die geen 24 is en geen vast rijbewijs heeft. Ik mag wel zonder begeleider rijden. In februari moet ik voor de politierechtbank komen. Heeft er iemand een idee hoeveel mij dit kan kosten?
Je bent dan in overtreding met artikel 30 van de verkeerswet, met name de voorwaarden voor scholing.
§ 2. Met geldboete van 50 euro tot 500 euro, wordt gestraft hij die :

1° een overtreding heeft begaan van de bepalingen door de Koning vastgesteld krachtens artikel 23 §1, 2° en 4°, hetzij als bestuurder, hetzij als persoon die een bestuurder begeleidt met het oog op de scholing;

2° met het oog op de scholing in het sturen, een persoon begeleidt die in overtreding is met de bepalingen van 1°.
Bron: wegcode.be

De bedragen moet je nog vermenigvuldigen met 5,5, dus dat zal een boete geven tussen de 275 en 2750 €.

Staar je niet blind op die maximum boete, dat is enkel voor de zwaarste gevallen en bij herhaling.
Plaats reactie