rijschool met C1 voertuig in West- (of Oost) Vlaanderen ?

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Wanneer ik goed gezien heb heb ik vandaag ene tegengekomen van rijschool LUST die zowat overal in West-Vlaanderen rijscholen heeft.
Mischien best eerst eens bellen want van een tegenligger op de autosnelweg het gewicht schatten kan soms eens tegenvallen.
Volgens de site kan je je C rijbewijs behalen vanaf 18 jaar dus zal m'n vermoeden, denk ik, wel kloppen.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

bibi585 schreef:Wanneer ik goed gezien heb heb ik vandaag ene tegengekomen van rijschool LUST die zowat overal in West-Vlaanderen rijscholen heeft.
Mischien best eerst eens bellen want van een tegenligger op de autosnelweg het gewicht schatten kan soms eens tegenvallen.
Volgens de site kan je je C rijbewijs behalen vanaf 18 jaar dus zal m'n vermoeden, denk ik, wel kloppen.
De kleinste vrachtwagen die ik op hun website terugvind heeft volgens mij toch een mtm van meer dan 7.5 ton...

Afbeelding.
Je kan je C halen op 18 jaar, enkel wordt dit een C1 tot je 21 wordt:
Leeftijd: minumum 18 jaar. Vanaf deze leeftijd mag men een vrachtwagen besturen met een maximum toegelaten massa van 7500 kg. Vanaf de leeftijd van 21 jaar valt deze beperking weg.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Er zijn wel meerdere rijscholen waar je dat kunt volgen

RIJSCHOLEN IN VLAANDEREN
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

eugeen schreef:Er zijn wel meerdere rijscholen waar je dat kunt volgen

RIJSCHOLEN IN VLAANDEREN
Daar zijn we aan het kijken geweest, maar ik heb alvast enkel Fury gevonden dat effectief ook een rijopleiding met C1-voertuigen aanbiedt.

Welke andere heb jij nog gevonden :?:
Gast

Bericht door Gast »

Inazuma schreef:
eugeen schreef:Er zijn wel meerdere rijscholen waar je dat kunt volgen

RIJSCHOLEN IN VLAANDEREN
Daar zijn we aan het kijken geweest, maar ik heb alvast enkel Fury gevonden dat effectief ook een rijopleiding met C1-voertuigen aanbiedt.

Welke andere heb jij nog gevonden :?:
Sanderus rijscholen.
En tot nu toe zijn dat de enige twee (Fury en Sanderus)in gans vlaanderen.
Plaats reactie