!!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
autofreak

!!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door autofreak »

Ik heb vandaag mijn examen gaan aflegge, en ben er door zodus ik wou mijn goed hart laten zien en diegenen die nog niet hun examen zijn gaan afleggen toch wel enkele belangrijke tips meedelen.
Je mag je zeker niet laten foppen door de examinator want soms stelt hij vrij ambetante vragen op zeer belangrijke momenten zoals: hij vroeg me om mijn ontwaseming aan te zetten omdat het zogezegd te damperig aan het worden was terwijl dit helemaal zo niet was :D maarja kheb het maar gedaan maar het probleem was dat hij het in een bocht vroeg waar direct na die bocht een plakaat zone 30 stond. al een geluk heb ik dit kunnen zien :D ! Het 2de waar hij me beet wou nemen is: ik was op een baan van 70 aan het rijden en hij zei aan deze lichte rechts afslaan terwijl het verboden was. Het 3de en voor mij het belangrijkste was: helemaal op het laatste van de rit toen ik trg het examencentrum binnen reed. zei hij me om de oprit te pakken maar zo dicht mogelijk te blijve aan de rechter kant. Dus ik pakte zoals gewoonlijk de bocht en hij herhaalde: meer naar rechts, het rechts mogelijke! Dit leek me al vrij verdacht zodus ik heb een beetje meer naar rechts gegaan en mijn bocht gewoon zo gepakt. Nu, zijn bedoeling was om mij met de achterbanden over de stoep te laten gaan en zo mijn examen als foutief te beoordelen. Nu zou je zeggen: hoe kun jij dat nu weten?. Ja mijn broer werkt daar en heeft mij over deze zaak al verwittigd. Ze proberen het bij iedereen normaal gezien dus opgepast!!!!! Maar het laatste wat ik jullie ga meedelen is: Als je goed kan rijden kunnen ze je toch niet buizen. is het niet?
allemaal veel geluk en khoop dat dit je kan helpen.
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door Rafael »

autofreak schreef:Het 3de en voor mij het belangrijkste was: helemaal op het laatste van de rit toen ik trg het examencentrum binnen reed. zei hij me om de oprit te pakken maar zo dicht mogelijk te blijve aan de rechter kant. Dus ik pakte zoals gewoonlijk de bocht en hij herhaalde: meer naar rechts, het rechts mogelijke! Dit leek me al vrij verdacht zodus ik heb een beetje meer naar rechts gegaan en mijn bocht gewoon zo gepakt. Nu, zijn bedoeling was om mij met de achterbanden over de stoep te laten gaan en zo mijn examen als foutief te beoordelen.
Voor 1 ding buizen ze je niet. Maar ik begrijp de situatie niet. Hoe kan je een oprit oprijden, zonder de stoep te kruisen? Kan je dit eventueel even schetsen?
autofreak schreef:Maar het laatste wat ik jullie ga meedelen is: Als je goed kan rijden kunnen ze je toch niet buizen. is het niet?
En niet vergeten de regeltjes toe te passen... Enkel goed kunnen rijden, als in: de wagen goed kunne besturen, is niet voldoende ;-) Maar je bedoelde het vast op de goede manier ;-)
autofreak

Bericht door autofreak »

hoe kan ik een afbeelding die op mijn pc is opgeslagen hier tekenen of invoegen? gaat dit?[/img]
Gast

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door Gast »

Voor 1 ding buizen ze je niet. Maar ik begrijp de situatie niet. Hoe kan je een oprit oprijden, zonder de stoep te kruisen? Kan je dit eventueel even schetsen?
Je weet nooit wie je tegenkomt en ik ken velen die door 1 foutje gebuisd werden. Zeker als het gaat over grote overtredingen. En ik bedoelde het niet zo dat hij me expres wou buizen fzo, het was trouwens een toffe kerel enzo maar de laatste tijd proberen ze het zo "moeilijk" te maken (waar ze volgens mij volledig het recht op hebbe en gelijk in hebben) zodat een fout al streng kan gequoteerd worden.
autofreak

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door autofreak »

Anonymous schreef:
Voor 1 ding buizen ze je niet. Maar ik begrijp de situatie niet. Hoe kan je een oprit oprijden, zonder de stoep te kruisen? Kan je dit eventueel even schetsen?
Je weet nooit wie je tegenkomt en ik ken velen die door 1 foutje gebuisd werden. Zeker als het gaat over grote overtredingen. En ik bedoelde het niet zo dat hij me expres wou buizen fzo, het was trouwens een toffe kerel enzo maar de laatste tijd proberen ze het zo "moeilijk" te maken (waar ze volgens mij volledig het recht op hebbe en gelijk in hebben) zodat een fout al streng kan gequoteerd worden.
Oei de gebruikersnaam vergeten in te vullen. Het is autofreak é :d
JC
Berichten: 293
Lid geworden op: 22 feb 2006, 00:00

Bericht door JC »

Ik vermoed dat i.v.m. de stoep hetvolgende bedoeld. Bij het oprijden van de parking is de oprit voldoende afgeschuind. Op de hoek zal er echter een straatsteen staan die hoekig is en bv. 20 cm hoog is. Je ziet heel veel mensen daar met hun rechter achterwiel overspringen als ze rechts afdraaien.
Summer

Examen centrum kontich

Bericht door Summer »

Je moet gewoon een dosis geluk hebben bij je examen, hoe je het ook draait of keert.
Eerste examen was ik gebuist, ben van de examinator zelfs niet van de parking mogen rijden.
Ik reed bij het van de parking komen te dicht tegen een andere wagen en kon al stoppen.
Ik neem aan dat een andere examinator mij op d eopenbare weg nog had laten komen.
Tweede examen geslaagd, met enige opmerking dat ik de spiegels meer moest gebruiken. naar mijn aanvoelen had ik hier ook kleine foutjes gemaakt maar mijn examinator zag dit door de vingers, deze maakt iedere chauffeur was het antwoord.
autofreak

Bericht door autofreak »

JC schreef:Ik vermoed dat i.v.m. de stoep hetvolgende bedoeld. Bij het oprijden van de parking is de oprit voldoende afgeschuind. Op de hoek zal er echter een straatsteen staan die hoekig is en bv. 20 cm hoog is. Je ziet heel veel mensen daar met hun rechter achterwiel overspringen als ze rechts afdraaien.
Inderdaad dit wilde ik bedoelen. Dus oppassen!!
Gast

Bericht door Gast »

Ik ben vanmorgen mijn rij-examen gaan afleggen in Kontich en was niet geslaagd. Ik kreeg de uitleg dat ik te nonchalant ben. Ik zit te rustig in de auto en ga ervan uit dat alles wel in orde zal komen. Als ge spreekt van ne examintor die u perse wil buizen. Keiveel streken, keimooi AN praten,... Ik reed perfect, parkeerde perfect en keerde perfect, maar ja, dat was blijkbaar nog ni voldoende. Zijn rede was dat ik 33 of mss 35 reed waar ik 30 mocht en dat kon hij niet toelaten! Zeikerd!
Mijn rij-instructeur zei dat als ik iemand anders had gehad als examinotor ik er wrs wel was doorgeweest. geldklopperij!
Andere keer beter, zeker!
qbertq
Berichten: 129
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:33
Locatie: Antwerpen

Bericht door qbertq »

Ik heb zelf al een praktijk proef (rijbewijs C) gedaan en ik was al begeleider van mijn jongste zoon (rijbewijs B) in Kontich.
Maar van foppen heb ik nog niets ondervonden en alles is correct verlopen.
Streng maar rechtvaardig.


mvg
Griaß Euch die Madeln, Servas die Buam!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Bericht door de rijprof »

ik ken velen die door 1 foutje gebuisd werden. Zeker als het gaat over grote overtredingen.
Dit lijkt mij een contradictie!
Als je 1 zware fout maakt, weegt dit zoveel malen meer door dan enkele kleine foutjes.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Bericht door de rijprof »

@ Gast,

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een kandidaat enkel voor het rijden aan 35 km/u in een zone 30 gebuist was. Er moet wel wat meer geweest zijn dan enkel dat feit.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
alain_protput

Bericht door alain_protput »

Anonymous schreef:Als ge spreekt van ne examintor die u perse wil buizen. Keiveel streken, keimooi AN praten,... Ik reed perfect, parkeerde perfect en keerde perfect, maar ja, dat was blijkbaar nog ni voldoende.
Andere keer beter, zeker!
**** :x Volgens de man reed ik continu te snel en teveel met koppeling... zomaar een reden imo. Welbedankt ****!

[mod: aangepast: let een beetje op je woordgebruik aub]
alain_protput

Bericht door alain_protput »

alain_protput schreef:
Anonymous schreef:Als ge spreekt van ne examintor die u perse wil buizen. Keiveel streken, keimooi AN praten,... Ik reed perfect, parkeerde perfect en keerde perfect, maar ja, dat was blijkbaar nog ni voldoende.
Andere keer beter, zeker!
**** :x Volgens de man reed ik continu te snel en teveel met koppeling... zomaar een reden imo. Welbedankt ****!

[mod: aangepast: let een beetje op je woordgebruik aub]
Wat is er verkeerd met mijn woordgebruik? :?:
the Stig

Bericht door the Stig »

@ Alain

Weet je nog welke route je moest doen? Ik moet binnenkort ook examen doen in Kontich.
Plaats reactie