Registratie forum?

Graag uw mening over deze website.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ik heb de indruk dat sommigen nog wat een verkeerd beeld hebben van onze bedoeling met de link naar Christophoros.



Laat me eerst nog even uitleggen wat de hoofdbedoeling is van het Gratis Rijbewijs Online forum:



- Dit forum wil een hulp zijn voor jongeren die via onze site studeren.

- Zij kunnen hierop doelgerichte vragen stellen i.v.m. theorie en praktijk.

- Zij kunnen melden of zij al of niet geslaagd zijn.



In het topic &quotHier kan je discussieren&quot ontstaan, zoals de tiitel het zegt, soms hevige discussies rond bepaalde onderwerpen.



- Vaak hebben deze onderwepen niet meteen betrekking op de leerstof.

- In het verleden was in de hevigheid van de discussie het taalgebruik niet altijd even netjes.

- Vaak voelden sommige mensen zich dan weer persoonlijk aangevallen.

- Meer en meer gebeurde het dat ik of de moderators moesten ingrijpen.



Omdat ik, als eigenaar van het forum ook de eindverantwoordelijke van het forum ben, beschouwde ik het discussiegedeelte meer en meer als &quoteen last&quot. Voortdurend met moderators overleggen over hoe we op een bepaalde posting moeten reageren of we iets al of niet best verwijderen enz.



Vandaar dat ik uiteindelijk heb verkozen om over dit gedeelte geen verantwoordelijkheid meer te nemen. Het gaat trouwens vaak over onderwerpen waarover ikzelf niet helemaal op de hoogte ben en met gepaste deskundigheid kan reageren.



Ik vind het zelf een ideale oplossing dat, indien men wil discussieren, men via ons forum doorgelinkt wordt naar een specifiek daartoe gemaakt forum. In dit geval: christophoros.be.



De verantwoordlijkheid van dat forum ligt in handen van Jozef Baum, die in verband met de klassieke discussieonderwerpen veel meer ervaring heeft dan ik en met kennis van zake de onderwerpen in goede banen kan leiden.



Eindbedoeling is dat het Gratis Rijbewijs Onlineforum terug voor 100% ten dienste staat van jongeren die een rijbewijs willen halen en waar naast de moderators, iedereen de gepaste info kan geven.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Quote: Ik zou niets liever zien moest er alsnog een samenwerking komen tussen alle partijen maar dat zal wel te hoog gegrepen zijn vrees ik
Zolang beide partijen zo krampachtig reageren en in alles een dubbele bodem zien wel ja. Het vroegtijdig een discussie in de kiem smoren wat de laatste maanden verschillende keren is gebeurd lijkt mij ook niet bepaald bevorderlijk voor de verhoudingen tussen de beide partijen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Goed nieuws:



Het nieuwe Christophoros Forum is beschikbaar !!!



Hartelijk welkom allemaal!



Eén keer even registreren om ook te kunnen posten, en je hoort erbij!



Het zou wel zo vriendelijk zijn als je, na de registratie, even je profiel zou willen bijwerken. Zo kun je het forum voor jou persoonlijk instellen zoals je dat het liefst hebt, en wat informatie over jezelf geven. We kunnen je dan bijvoorbeeld feliciteren met je verjaardag. En hoe beter we elkaar kennen, hoe beter we elkaar begrijpen.



Er is een rubriek Forumleden, waar nieuwe leden zich kunnen voorstellen, en we voorspoed en tegenspoed met elkaar kunnen delen als een hechte forumgemeenschap.



En natuurlijk is er ook een Praatcafé, waar over alles kan gepraat worden (ook over niet-verkeersgerelateerde onderwerpen).



Allen daarheen dus!



Zoals Eugeen aangegeven heeft, wil hij volgende discussies graag op het Christophoros Forum zien verschijnen:



Persoonlijke opvattingen over het verkeersrecht en de toepassing ervan. Voorbeelden:



Je vindt dat de maximaal toegestane snelheid op autosnelwegen zou moeten verhoogd of verlaagd worden.Je vindt dat je sneller dan toegestaan mag rijden als er anders een vrachtwagen je voortdurend bumperkleeft.

Verkeersgerelateerde discussies, die evenwel niet onmiddellijk tot het verkeersrecht zelf behoren. Voorbeelden:



Discussies over de mobiliteit op de Belgische wegen.Discussies over defensief rijgedrag.Discussies over rijtechnieken.

Discussies die niet rechtstreeks of slechts gedeeltelijk verband houden met het wegverkeer. Voorbeelden:



Discussies over het weer.Discussies over de Ronde van Frankrijk.Discussies over bier of wijn.Laten we vanaf nu aan Eugeen zijn verzoek tegemoetkomen, zodat hij zijn prachtwerk op deze site in rustige vaarwateren kan verderzetten.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ik heb intussen een bezoekje gebracht en mij als een der eersten geregistreerd



Het oogt mooi. Ik hoop dat er vele en zeer vruchtbare discussies zullen gevoerd worden.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Ik ben ook al eens gaan kijken.

Het zijn nu blijkbaar 2 volledig aparte forums.

Het was hier dus zeker niet m'n bedoeling om verdeeldheid te zaaien hoor.

Ik hoopte op, een gedeelte zonder registratie en een gedeelte met registratie.

Nu is dat mischien technisch gezien niet zo voor de hand liggend, ik weet het niet.



Om nog eens terug te komen op die spam, ik heb daarmee geen last.

Het enige wat ik krijg over dit forum, net zoals op andere fora, is een meldingsbericht op de topic waarop je geabbonneerd bent maar dat heb je zelf in de hand.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Het was hier dus zeker niet m'n bedoeling om verdeeldheid te zaaien hoor.


Zeker niet en zo ervaar ik of Jozef dat ook niet.



Het Christophoros Forum is een bevriend forum van deze site.

Ook op het Gratis Rijbewijs Online forum blijft Jozef moderator.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

bibi585 schreef: Ik ben ook al eens gaan kijken.
Dank je wel!

Quote: Het zijn nu blijkbaar 2 volledig aparte forums.

Het was hier dus zeker niet m'n bedoeling om verdeeldheid te zaaien hoor.
Wees gerust, zo hebben Eugeen en ik dat inderdaad geenszins ervaren.


Het Christophoros Forum is trouwens ook bedoeld voor de in heropbouw zijnde website Christophoros over sociaal, hoffelijk, vlot en veilig wegverkeer.

Quote: Ik hoopte op, een gedeelte zonder registratie en een gedeelte met registratie.

Nu is dat mischien technisch gezien niet zo voor de hand liggend, ik weet het niet.
Door het overhevelen van hogervermelde discussies naar het Christophoros Forum, kan het Gratis Rijbewijs Online Forum beter zijn doelstelling bereiken: een forum waar voornamelijk kandidaat bestuurders snel een antwoord op een vraag of probleem kunnen vinden, zonder door soms nogal woelige discussies te moeten ploeteren. Zo heerst er op het hele Gratis Rijbewijs Online forum eenzelfde geruststellende sfeer.



Op het Christophoros Forum daarentegen mag er in elke rubriek wat meer leven in de brouwerij zijn (dit is natuurlijk geen uitnodiging om op het Christophoros Forum eens goed boel te komen maken hé ... ).
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Jozef schreef: Op het Christophoros Forum daarentegen mag er in elke rubriek wat meer leven in de brouwerij zijn (dit is natuurlijk geen uitnodiging om op het Christophoros Forum eens goed boel te komen maken hé ... ).


Verdorie, heb ik me geregistreerd voor niks

Heb beide fora bij m'n bookmarks, ik ben eens benieuwd
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Rafael schreef:
Jozef schreef: Op het Christophoros Forum daarentegen mag er in elke rubriek wat meer leven in de brouwerij zijn (dit is natuurlijk geen uitnodiging om op het Christophoros Forum eens goed boel te komen maken hé ... ).
Verdorie, heb ik me geregistreerd voor niks
Plaats reactie