(A3) zijn voorpinkers verplicht?

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Pinkers

(A3) zijn voorpinkers verplicht?

Bericht door Pinkers »

beste mensen,

ik wil dus mijn scooter optisch tunen maar heb een vraag.
ik heb nu gisteren een naakt stuur gezet van tnt en heb er alles weer opgezet. mijn achterpinkers werken maar nu heb ik geen plaats meer voor mijn pinkers vooraan. heb ik genoeg met die achteraan of is het verplicht dat ik er vanvoor ook heb?

ik denk dat het verplicht is maar al mijn vrienden en ik zie er veel rondrijden met naakt stuur en de politie kijkt wel op snelheid maar voor de pinkers zeggen ze nooit iets denk ik ...

alvast bedankt :)
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4325
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Hier vind je een lijst met alle verplichte lichten en reflectoren op een tweewielige bromfiets.

De richtingaanwijzers staan er niet vermeld, dus zijn ze niet verplicht.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11397
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: zijn voorpinkers verplicht?

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef:ik wil dus mijn scooter optisch tunen maar heb een vraag.
ik heb nu gisteren een naakt stuur gezet van tnt en heb er alles weer opgezet. mijn achterpinkers werken maar nu heb ik geen plaats meer voor mijn pinkers vooraan.
Pinkers zijn in principe niet verplicht voor bromfietsen, maar als ze standaard op het voertuig staan, mag je daar niets aan veranderen zonder de instemming van de constructeur of zijn invoerder.
Gast

Bericht door Gast »

mjah dat is dan tog wel raar. want ik heb de politie gebeld en daar zegge ze mij dat het wel verplicht is :s
GRO
Administrator
Berichten: 12779
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Een agent kan zich ook vergissen.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Anonymous schreef:mjah dat is dan tog wel raar. want ik heb de politie gebeld en daar zegge ze mij dat het wel verplicht is :s
In de zin van:
Pinkers zijn in principe niet verplicht voor bromfietsen, maar als ze standaard op het voertuig staan, mag je daar niets aan veranderen zonder de instemming van de constructeur of zijn invoerder.
Zoals Inazuma schreef.
Plaats reactie