Fout in cursus of fout in examen

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Jennifer

Fout in cursus of fout in examen

Bericht door Jennifer »

Ofwel is er een fout in de cursus ofwel in het examen..
Ze vroegen me of een voetganger voorganger heeft als hij wilt oversteken op een plaats waar GEEN zebrapad is.
In de cursus staat dat de auto ze GEEN voorrang moet verlenen, dus duwde ik neen. Later zag ik dat die vraag (de laatste en plus) me genekt had, maar ik wist wel zékér dat ze geen voorrang hadden..
32/40, en ik had 33/40 nodig.
Ik ga nu opnieuw gaan,
MVG
Jennifer-Vanessa
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Fout in cursus of fout in examen

Bericht door Inazuma »

Jennifer schreef: Ze vroegen me of een voetganger voorganger heeft als hij wilt oversteken op een plaats waar GEEN zebrapad is.
Wou de bestuurder in die vraag misschien van richting veranderen :?:
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

De voetganger heeft geen voorrang als er geen zebrapad is, als jij met je auto of bromfiets de rijrichting volgt en de voetganger de rijbaan wil oversteken.

Als jij met de auto of bromfiets AFSLAAT en de voetganger blijft gewoon rechtdoor de rijrichting volgen, dan moet je die uiteraard wel voorrang verlenen, want jij slaat af.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Kan het ook zijn dat die voetganger reeds begonnen was met over te steken :?: Want in dit geval heeft de voetganger wel voorrang ook al is er geen oversteekplaats.

Stellen dat deze vraag je genekt heeft vind ik wel raar, want het had ook een van je 7 andere fouten kunnen zijn die je genekt heeft. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie