controle

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
jeroen123456

controle

Bericht door jeroen123456 »

hallo

onlangs werd ik op terugweg van mijn werk aan de kant gezet door een zwaantje, die had mij blijkbaar achtervolgt aan 65 km/h.
ik rijdt met een masai 50h (4takt) en is volgens de bromfietsdealer moeilijk afstelbaar.
het probleem is dat je met de bromfiets tegen de wind in schaars 45km/h haalt en met de wind mee +-65km/h. dit reedt ik dus. enfin, hij vroeg mij te volgen, heb dit zonder vrees gedaan want bromfiets in originele staat. toen hij hem op de curvometer zette, haalde hij een snelheid van *91km/h!?, ongeloofelijk. nu ben ik mijn bromfiets in beslag genomen en wacht ik op het proces.

weet iemand hier raad mee,
hoeveel de boete zal bedragen,
hoelang ik hem kwijt zal zijn,
gelijkaardige situaties?

mvg jeroen
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4323
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Dit forum heeft als doel mensen te helpen bij het behalen van een rijbewijs.

Voor specifieke vragen als deze zijn er andere, meer geschikte fora te vinden, waar de vragen beantwoord worden door politiemensen.

Ik zie dat je deze vraag al op een dergelijk forum hebt gesteld en dat je daar een antwoord hebt gekregen.
Ik denk niet dat er aan de waarde van die antwoorden getwijfeld mag worden.

Om die reden ga ik dit onderwerp afsluiten.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11367
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: controle

Bericht door Inazuma »

jeroen123456 schreef:enfin, hij vroeg mij te volgen, heb dit zonder vrees gedaan want bromfiets in originele staat. toen hij hem op de curvometer zette, haalde hij een snelheid van *91km/h!?, ongeloofelijk. nu ben ik mijn bromfiets in beslag genomen en wacht ik op het proces.
Dat wordt normaal gesproken inderdaad een dagvaarding voor de politierechtbank.
Informeer of je rechtsbijstandsverzekering kan inroepen.

Je kan dan met je advocaat overleggen om bvb :
- bijkomende onderzoeksdaden te vragen , bvb een radarmeting v/d snelheid ; technisch onderzoek of het voertuig ooit "aangepast" werd (het parket gaat dat ook al doen

- klacht neer te leggen tegen de verkoper en/of de invoerder van het voertuig wegens de verkoop van een voertuig dat niet aan het PVG voldoet (dan moet je wel aantoonbaar recht in je schoenen staan ...) .


PS :
Het parket gaat niets doen om aan te tonen dat je recht in je schoenen staan.
Dat moet je dus zelf doen.
Gesloten