rijen zonder begleider

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
irfan

rijen zonder begleider

Bericht door irfan »

ik ben op 28-08-2008 om 21.10 geflizt met 86km/h en ik ben tegen gehouden de zlfd moment ik heb en voorlopig rijbewijs van 36maanden met begleidermaar ik was alleen in de auto auto was in orde alles in orde behalve dat ik geen begeleider had wat voor gevolgen kan dat hebben hoevel krijg ik boete en kan mijn rijbewijs ingetrokken worden
Freddie
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge

Bericht door Freddie »

'k zou denken dat ze u rijden zonder geldig rijbewijs kunnen aansmeren?
De boete hangt ook van de snelheid die je mocht af.
Als je met een voorlopig rijbewijs al erin slaagt een boete te verzamelen ben je goed bezig moet ik zeggen :roll:
GRO
Administrator
Berichten: 12764
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

1. Te snel gereden. (Hoe snel mocht je daar rijden????)
2. Rijden met een voertuig zonder dat je een geldig rijbewijs had.
(geen rijbewijs om zonder begeleider te mogen rijden)

3. Als er een ongeval gebeurd was, dan kon de verzekering de kosten bij jou terugvorderen.

4. De eigenaar van de auto heeft iemand zonder geldig rijbewijs met zijn auto laten rijden. Ofwel wist de eigenaar dat... ofwel heb jij die auto zonder medeweten van de eigenaar genomen.

Dat zal zeker een staartje krijgen en ik vermoed dat je dat geen twee keer gaat doen.
Inazuma
Berichten: 11361
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: rijen zonder begleider

Bericht door Inazuma »

irfan schreef:ik ben op 28-08-2008 om 21.10 geflizt met 86km/h en ik ben tegen gehouden de zlfd moment ik heb en voorlopig rijbewijs van 36maanden met begleidermaar ik was alleen in de auto auto was in orde alles in orde behalve dat ik geen begeleider had wat voor gevolgen kan dat hebben hoevel krijg ik boete en kan mijn rijbewijs ingetrokken worden
Dat wordt - volgens eerdere info die van het Antwerpse Parket komt - aanzien als overtreding van de bepalingen inzake de scholing.

Je hebt een (voorlopig) rijbewijs, maar volgt de bijhorende voorwaarden voor de scholing niet.
De mogelijke straffen liggen dan wat lager dan voor rijden zonder rijbewijs.

http://wegcode.be/wet.php?wet=42&node=tIVhfstIII

Artikel 30
§ 2. Met geldboete van 50 euro tot 500 euro, wordt gestraft hij die :

1° een overtreding heeft begaan van de bepalingen door de Koning vastgesteld krachtens artikel 23 §1, 2° en 4°, hetzij als bestuurder, hetzij als persoon die een bestuurder begeleidt met het oog op de scholing;


Die boetebedragen moeten nog vermenigvuldigd worden met 5,5 (de opdeciemen) en bij veroordeling komen er nog de gerechtskosten en aangezien dit een correctionele straf is, ook een bijdrage voor het zgn. slachtofferfonds bij (137,5 euro).
Komt ook op je strafblad.


Of je ontzet wordt uit het recht tot sturen zal afhangen van waar je 86 reed en welke snelheid er toegelaten was ...

Ik zou voor de rechter niet afkomen met een "jamaar, al de rest was in orde ...."
Dat is namelijk wat er verwacht wordt.


Kijk alvast na of je een rechtsbijstandverzekering kan inroepen.
Je gaat ze ongetwijfeld nodig hebben.
Plaats reactie