De snelste auto ter wereld
De snelste auto ter wereld
http://www.youtube.com/watch?v=wfFAZ5-P04I
Dit is een filmpje van een Bugatti Veyron die zijn topsnelheid bereikt, namelijk een slordige 407 km/h. Het is een redelijk lang filmpje, maar zeker de moeite waard.
Wat achtergrondinformatie (die je voor een deel ook wel in het filmpje zal krijgen):
De Veyron heeft een 8.0 liter W16-motor, 10 radiators (hoewel de motor bloot ligt), 1001 pk (en een pk-meter ipv een toerenteller), 7 versnellingen en vierwielaandrijving. Hij trekt op van 0-100 km/h in 2,5 seconden; van 0-200 in 7,3; van 0-300 in 16,7 en van 0-400 in 55,0 seconden. Hij verbruikt 40l/100km in de stad en 22 daarbuiten. Op topsnelheid is de 100 liter tankinhoud in 12 minuten opgebruikt en zijn de banden na een 50tal minuten versleten. Een Veyron kost je een kleine 1,2 miljoen dollar, maar de productie kost zo'n 5 miljoen per wagen.
Dit is een filmpje van een Bugatti Veyron die zijn topsnelheid bereikt, namelijk een slordige 407 km/h. Het is een redelijk lang filmpje, maar zeker de moeite waard.
Wat achtergrondinformatie (die je voor een deel ook wel in het filmpje zal krijgen):
De Veyron heeft een 8.0 liter W16-motor, 10 radiators (hoewel de motor bloot ligt), 1001 pk (en een pk-meter ipv een toerenteller), 7 versnellingen en vierwielaandrijving. Hij trekt op van 0-100 km/h in 2,5 seconden; van 0-200 in 7,3; van 0-300 in 16,7 en van 0-400 in 55,0 seconden. Hij verbruikt 40l/100km in de stad en 22 daarbuiten. Op topsnelheid is de 100 liter tankinhoud in 12 minuten opgebruikt en zijn de banden na een 50tal minuten versleten. Een Veyron kost je een kleine 1,2 miljoen dollar, maar de productie kost zo'n 5 miljoen per wagen.
Hij kost je per jaar waarschijnlijk wel even veel aan brandstof als de aankoopprijs, dus ik hoop dat je dan ineens veel geld wint :proopx schreef:Dit is wel ongelooflijk vind ik
407km/h wouw!
Filmpje is best wel cool. Als ik ooit euro millions win en mijn echt rijbewijs haal ga ik zo'n auto kopen als hobby. Ongelooflijk gewoon niet te schatten...
Re: De snelste auto ter wereld
Is dat zoScarface schreef:Een Veyron kost je een kleine 1,2 miljoen dollar, maar de productie kost zo'n 5 miljoen per wagen.
Wie betaalt de rest dan, want anders is het binnenkort een bedrijf in moeilijkheden
Wie er echt én wil, zal er ook wel 5 miljoen voor neertellen.
Die kleine meerkost is de moeite immers niet voor het cliënteel dat men daar wil ....
-
- Medewerker
- Berichten: 3992
- Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
- Locatie: Schönau am Königssee (D)
Re: De snelste auto ter wereld
Inderdaad, dat zijn de correcte bedragen.Inazuma schreef:Is dat zoScarface schreef:Een Veyron kost je een kleine 1,2 miljoen dollar, maar de productie kost zo'n 5 miljoen per wagen.
Volkswagen.Wie betaalt de rest dan, want anders is het binnenkort een bedrijf in moeilijkheden
Bugatti is een dochteronderneming van Volkswagen. De Bugatti Veyron heeft niet tot doel winst op te leveren, maar reclame te maken voor het technisch kunnen van de groep.
Elke onderneming die zichzelf respecteert, heeft minstens één verlieslatende dochteronderneming, want dat is een fiscale goudmijn. Het verlieslatend bedrijf levert tegen hoge prijs diensten aan het moederbedrijf, want omdat het desondanks toch nog verlies maakt, moet het op die inkomsten toch geen belastingen betalen. Het moederbedrijf kan die kosten aftrekken van haar belastbaar inkomen, en betaalt daardoor minder belastingen.
Waarom 5 miljoen US$ betalen als je maar 1,2 miljoen US$ moet betalen? Ze hebben er al voor minder opgesloten in de psychiatrie.Wie er echt én wil, zal er ook wel 5 miljoen voor neertellen.
Die kleine meerkost is de moeite immers niet voor het cliënteel dat men daar wil ....
als het het filmpje is dat ik denk dat het is, omdat het niet meer te bezien is.
Dan zeggen ze er duidelijk in,
there's only one problem with the tires.
At top speed they only last for 15 minutes, but no problem, the tank only goes for 12 minutes, but you're 70 myles further
Dus banden vervangen na een kwartier op topsnelheid, wat enkel te bereiken is op dat 1 circuit van VW in Duitsland
Dan zeggen ze er duidelijk in,
there's only one problem with the tires.
At top speed they only last for 15 minutes, but no problem, the tank only goes for 12 minutes, but you're 70 myles further
Dus banden vervangen na een kwartier op topsnelheid, wat enkel te bereiken is op dat 1 circuit van VW in Duitsland
Bugatti is het sportmerk van VAG (Volkswagen AG)
En de Veyron het raspaardje.
Er worden er maar 300 van gemaakt, de 300e is verkocht aan een belg, maar ze zijn nog niet allemaal verkocht, snel geld verdienen om hem te kunnen bemachtigen dus.
Op voorhand waren er 3 doelen bij het maken van de auto.
-1000 PK
-400 km/h
-auto met comfort
Deze mix heeft een heel mooie auto opgeleverd. Eigenlijk is het voornaamste doel van de Veyron voor VAG geweest hun technisch kunnen laten zien.
Uiteindelijk kwam het op een kostenplaatje van 5000000 euro aan ontwikkelingskosten (nieuwe lichtere materialen, betere versnellingsbak,...
De productiekosten van de Veyron zijn lager. Er zijn al enkele speciale versies van de veyron uitgebracht en Bugetti gaat binnenkort (kan misschien nog een 2jaar duren) nog een klein broertje waarin ook technologie van de Veyron gaat zitten. De technologie wordt ook uitgebreidt naar de auto's van VW (technologie van de Veyron zit al in een nieuwe versnellingsbak van de VW. Het gevolg is dat de ontwikkelingskosten zich wat meer spreidt en het verlies dus relatief is voor VAG.
En de Veyron het raspaardje.
Er worden er maar 300 van gemaakt, de 300e is verkocht aan een belg, maar ze zijn nog niet allemaal verkocht, snel geld verdienen om hem te kunnen bemachtigen dus.
Op voorhand waren er 3 doelen bij het maken van de auto.
-1000 PK
-400 km/h
-auto met comfort
Deze mix heeft een heel mooie auto opgeleverd. Eigenlijk is het voornaamste doel van de Veyron voor VAG geweest hun technisch kunnen laten zien.
Uiteindelijk kwam het op een kostenplaatje van 5000000 euro aan ontwikkelingskosten (nieuwe lichtere materialen, betere versnellingsbak,...
De productiekosten van de Veyron zijn lager. Er zijn al enkele speciale versies van de veyron uitgebracht en Bugetti gaat binnenkort (kan misschien nog een 2jaar duren) nog een klein broertje waarin ook technologie van de Veyron gaat zitten. De technologie wordt ook uitgebreidt naar de auto's van VW (technologie van de Veyron zit al in een nieuwe versnellingsbak van de VW. Het gevolg is dat de ontwikkelingskosten zich wat meer spreidt en het verlies dus relatief is voor VAG.