Aanvraag om voorlopig rijbewijs A3

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
vespuki
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2008, 13:06

Aanvraag om voorlopig rijbewijs A3

Bericht door vespuki »

Hallo,
Ik ben gisteren naar het examencentrum geweest om m'n theorie van A3 te doen en ik ben geslaagd (mbv jullie site).
Ik kreeg een 'Aanvraag om een voorlopig rijbewijs categorie A3' mee.
Hiermee wilde ik vandaag naar het stadhuis gaan maar ze wilden dit niet aanvaarden omdat ik pas op 3 september 16 wordt.
Klopt dit dat ik pas als ik 16 jaar ben mijn aanvraag kan indienen?

Alvast bedankt
Vespuki
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Aanvraag om voorlopig rijbewijs A3

Bericht door Inazuma »

vespuki schreef: Hiermee wilde ik vandaag naar het stadhuis gaan maar ze wilden dit niet aanvaarden omdat ik pas op 3 september 16 wordt.
Klopt dit dat ik pas als ik 16 jaar ben mijn aanvraag kan indienen?
Doorgaans krijg je dat meteen mee, en een (voorlopig) rijbewijs A3 kan pas afgeleverd worden wanneer je 16 bent.
Laatst gewijzigd door Inazuma op 08 aug 2008, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ja, zoals je in de theorie geleerd hebt moet je 16 zijn om te mogen rijden.
vespuki
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2008, 13:06

Bericht door vespuki »

Ja ik weet dat ik 16 moet zijn om te rijden, maar m'n neef en ook m'n broer konden hun aanvraag al indienen voor hun verjaardag en dan op hun verjaardag zelf om het voorlopig rijbewijs gaan, en dat kan ik nu dus niet. En ik zou willen weten of je effectief 16jaar moet zijn om je aanvraag te kunnen indienen.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

vespuki schreef:Ja ik weet dat ik 16 moet zijn om te rijden, maar m'n neef en ook m'n broer konden hun aanvraag al indienen voor hun verjaardag en dan op hun verjaardag zelf om het voorlopig rijbewijs gaan, en dat kan ik nu dus niet. En ik zou willen weten of je effectief 16jaar moet zijn om je aanvraag te kunnen indienen.
Als je nu een aanvraag indient, zou men die in principe moeten weigeren omdat je niet aan de voorwaarden voldoet om dat voorlopige rijbewijs te krijgen.


Het is een administratief mechanisme om te vermijden dat men door vergissingen rijbewijzen uitreikt aan mensen die er geen recht op hebben.
Plaats reactie