Gevaarsetiketten

Graag uw mening over deze website.
Roland Van Den Heuvel

Gevaarsetiketten

Bericht door Roland Van Den Heuvel »

Geachte heer,

Een tijdje terug, naar aanleiding van het doornemen van uw overigens uitstekende site, nam ik met u contact om te melden dat op de gevaarsetiketten, in de onderste helft de klasse diende te worden vermeld. Dit werd snel aangepast.

Bij het nu opnieuw doornemen van deze rubriek stel ik vast dat het gevaarsetiket met de vermelding "5" in de onderste helft van het etiket, niet correct wordt weergegeven. Raadpleeg 5.2.2.2.2 van het ADR waar U de afbeelding van de verschillende gevaarsetiketten zult zien en dan zal U bemerken dat bij de etiketten van de klassen 1, 2, 3, 5.1, 5.2, 7, 8 en 9 het nummer van de respectievelijke klasse vermeld wordt in de benedenhoek. Bij de etiketten van de klassen 4.1, 4.2, 4.3, 6.1 en 6.2 moeten enkel de cijfers 4 en 6, respectievelijk, in de benedenhoek vermeld worden. De gevaarsetiketten voor de klasse 5.1 (oxiderende stoffen) en klasse 5.2 (organische peroxiden) zijn namelijk identiek naar afbeelding en kleur en het is nu net daarom dat in de onderste helft 5.1 of 5.2 moet weergeven worden, zelfs al wordt daar boven, eveneens in de onderste helft "oxiderend" of "peroxiden" weergegeven. Zie trouwens de rubriek 5.2.2.2.1.3 in het ADR 2005 (tekst hierna).

5.2.2.2.1.3 Alle etiketten, behalve het etiket dat overeenstemt met model nr. 11, zijn in twee helften verdeeld. Behalve bij de subklassen 1.4, 1.5 en 1.6, is de bovenste helft van de etiketten uitsluitend voorbehouden voor het symbool en de onderste helft - al naargelang het geval - voor tekst, voor het nummer van de klasse of van de subklasse en voor de letter van de compatibiliteitsgroep.

OPMERKING : Bij de etiketten van de klassen 1, 2, 3, 5.1, 5.2, 7, 8 en 9 moet het nummer van de respectievelijke klasse vermeld worden in de benedenhoek. Bij de etiketten van de klassen 4.1, 4.2, 4.3, 6.1 en 6.2 moeten enkel de cijfers 4 en 6, respectievelijk, in de benedenhoek vermeld worden (zie 5.2.2.2.2).

Ik hoop U hiermee van diens te zijn geweest.

Met vriendelijke groeten,

Werk:
Lokale politie Mechelen
Hoofdinspecteur Van Den Heuvel
F. de Merodestraat 88
2800 Mechelen
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Dank voor uw schrijven.

Afbeelding

- Kan je mij even een link doorgeven op het internet waar ik de juiste afbeeldingen kan vinden?
- De overige borden (buiten 5) zijn die correct?
R. Van Den Heuvel

Bericht door R. Van Den Heuvel »

Geachte,

Zie op onderstaande link vanaf bladzijde 11 van 32 voor de afbeeldingen. Het is wel een link naar het spoorvervoer (RID) maar dat zijn dezelfde gevaarsetiketten.

Ik zie namelijk dat het Ministerie de tekst van het ADR niet op de Website staan heeft.

http://www.mobilit.fgov.be/data/rail/RID5n.pdf

Met vriendelijke groeten,

Ronny Van Den Heuvel
R. Van Den Heuvel

Bericht door R. Van Den Heuvel »

Geachte,

Zie link naar het Instituut voor Wegtransport:

Gevaarsetiketten:

Met vriendelijke groeten,

Ronny Van Den Heuvel

http://www.iwt-itr.be/nederlands/opleid ... poster.htm
R. Van Den HeuveL

Bericht door R. Van Den HeuveL »

Geachte,

Zie ook onderstaande link:

Wyl Gevaarsetiketten

Met vriendelijke groeten,

Ronny
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Geachte heer Van Den Heuvel,

Mag ik u niet alleen danken om ons te wijzen op de de illustratiefout op onze site, maar ook op het doorspelen van links waar we de correcte afbeelding kunnen vinden.

Mocht u ooit tijd en zin hebben op mee te werken aan de uitbouw van een deel RIJBEWIJS C, dan hoor ik dat graag van jouw.

De fout waarmee het startte zal binnen de 24 uur verbeterd worden.

Vriendelijke groeten,

Eugeen Van Aerschot
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Beste Ronny,

Ik heb me, net zoals Eugeen, ten zeerste verheugd over de informatie die je ons verstrekt hebt.

Je bent hier meer dan welkom, en verdere medewerking van jou aan deze site zouden we inderdaad bijzonder waarderen.

Met vriendelijke groeten,

Jozef
sledge
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 apr 2006, 00:00

Bericht door sledge »

mag ik ook even deze site onder de aandacht brengen voor wat betreft gevaarlijke stoffen :

http://www.ericards.net/

met een gratis online database met kenmerken en bestrijdingsmogelijkheden

hopelijk heb je het nooit nodig, ook een gratis programma kan je daar downloaden, je heb wel acces nodig om het te laten werken
ridan
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2005, 00:00

Bericht door ridan »

http://www.mobilit.fgov.be/nl/

weg goederenvervoer adr

Op deze site nog meer info over gevaarlijke stoffen.
Examenvragen voor toekomstige bestuurders vervoer adr zijn hier ook te vinden.
sledge
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 apr 2006, 00:00

Bericht door sledge »

ridan schreef: http://www.mobilit.fgov.be/nl/

weg goederenvervoer adr

Op deze site nog meer info over gevaarlijke stoffen.
Examenvragen voor toekomstige bestuurders vervoer adr zijn hier ook te vinden.
nice, bedankt ridan
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Link naar deze vragen staat ook in de linkerbalk van deze site, onder de proefexamens, onder de titel EXAMEN C
Plaats reactie