Brommer klasse B op 70km/h baan

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Laat het ons zo stellen: ik heb geen vooroordelen, maar ik zie wel wat ik zie.
Ik zie dus veel jongeren die met hun bromfiets aan een te hoge snelheid van het fietspad naar de rijbaan zwalpen, waar het hun best uitkomt.
Ik zie ook geregeld motorrijders die over het fietspad rijden wanneer dat hen goed uitkomt.
Ik zie geregeld ook autobestuurders die rechts voorbijrijden over het fietspad.

Ik heb geleerd om me er niet meer druk in te maken, maar ik erger me er nog wel (een beetje) aan. In het verleden ben ik meerdere malen uit- of afgestapt om zo'n verkeershooligan eens flink mijn gedacht te zeggen, maar ik heb ondertussen geleerd dat het toch niets uithaalt...

Ik ben dagelijks op de baan, afwisselend met een motorfiets, een auto, een vrachtwagen, een fiets, te voet.
Moest ik altijd in de verdediging gaan wanneer de groep bestuurders waar ik toe hoor aangevallen wordt, ik zou er een voltijdse job aan hebben (en binnenkort wellicht een hartaanval).

En, ter info, ik ben mijn jonge jaren niet vergeten... ik heb ook enkele jaren met een bromfiets gereden. Ook wel eens te snel, en ook wel eens waar het niet mocht.
Ik heb echter met de jaren geleerd dat de beste manier om ongevallen te vermijden bestaat uit het toepassen van de verkeersregels.
En ik ben de laatste om te zeggen dat ik geen fouten maak: ik rijd ook wel eens te snel, maar ik zit dan ook niet te zeuren wanneer de rekening volgt.
Potje breken, potje betalen...

Wat betreft je lekke banden: ik weet dat de weg na een lange droge periode vol ligt met allerhande projectielen (nagels, vijsjes, stukjes metaal,...) en dat die bij de eerste deftige regenbui naar de kant van e weg gespoeld worden.
Ik rijd zelf jaarlijks 25000 km met een motorfiets en af en toe heb ik ook wel eens prijs (en nochtans rijd ik niet over het fietspad).
Om je wat kosten te laten besparen: koop een reparatiekit, dan hoef je niet telkens een dure reparatie te betalen. In mijn achterband zit zo een wiekje, nu al 16000 km.
Bij een lekke band ben je op 10 minuten weer mobiel.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
AnnekeFirefox
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:58

Bericht door AnnekeFirefox »

ik apericieer het dat we ook normaal kunnen praten, en zoals ik al zei er rijden ook goede autobestuurders rond maar ook minder goede, en ook goede scooterbestuurders en ook weer slechte, mijn eerste scooter was een Wallaroo een A klasse die reed ook te hard(waar ik toen niks van wist) ,had die gekregen van mijn vader om mee naar school te rijden reed circa 60, toen hij de krukas kapot had en ik erachter kwam dat dat door de te hoge snelheid kwam, verschoot ik wel even, we hadden een opgefokte scooter gekocht, en ik heb daar mee rond gereden, daarna heb ik mijn voorlopig rijbewijs gehaald en een B klasse gekocht, het is nooit in me op gekomen om een scooter op te voeren, omdat een week voordat ik mijn rijbewijs haalde een goede vriend van me omkwam in een scooterongeval( wat vermeld staat in vorig bericht aan Xantigo ) en was toen nog meer vies van opvoeren, was fier op mijn scooter en zag ook mooie scooters die niet te hard gingen mooi bestickerd enzo... 31 juli 2007 kreeg ik zelf een ongeluk ik werd van het fietspad gereden, ik zelf had alleen wat schaafwonden maar mijn scooter was er erger aan toe..het koetswerk was volledig beschadigd en kapot... hij was nog maar 2 maanden oud, heb toen geld van de verzekering getrokken en besloten een duurder en mooier model van TGB te kopen de TGB 507, ik was apetrots toen ik hem mocht gaan afhalen bij de handelaar.... dit mochten ze nooit van me afnemen, met kerstmis heb ik hem preventief laten testen bij de politie omdat ze toen al dreigde met het pressen van scooters die te hard gingen..hij was in orde, 5 maanden later werd het tegendeel bewezen....hij ging te hard mijn hart brak in twee....ben hem al 2 maanden kwijt ondanks het feit dat er totaal geen opvoerstukken op zitten...volledig origineel donderdag moet ik naar de rechter. ik weet niet wat ik moet, heb wel een advocaat omdat mijn vader daar opstond, als ik hem terugkrijg(hoop ik :cry: ) laat ik hem direct afstellen..
daarom reageerde ik ook zo boos....omdat alles wat ik meegemaakt heb met mijn scooter(s) mij al wat geleerd heeft... en het nooit mijn bedoeling was om hard te rijden ,alé hard hij ging 8 kilometer per uur te hard op de rollen...beetje gek niet
grtz :wink:

ps de week voor ze mijn scooter in beslag namen heb ik zon reparatiekit gekocht, heb er wel nog niks aan gehad :) :(
Pegasus-4 Life
Plaats reactie