waarom wordt een opgedreven scooter in beslag genomen ?

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
AnnekeFirefox
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:58

waarom wordt een opgedreven scooter in beslag genomen ?

Bericht door AnnekeFirefox »

ik stel me al een tijdje de vraag waarom scooters in beslag worden genomen en waarom zo lang ? voor de zakken van de garage te vullen ? en waarom worden en geen flitspalen gezet voor scooters te betrappen op hoge snelheid ? stel dat een oud vrouwtje een scooter koopt, en ze durft nooit gas open te rijden en ze houden haar aan voor controle en dat ding gaat 70 krijgt ze een boete voor een zaak waar ze niks aan kan doen......

grtz anneke
Pegasus-4 Life
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: waarom wordt een opgedreven scooter in beslag genomen ?

Bericht door Stefan Peeters »

AnnekeFirefox schreef:ik stel me al een tijdje de vraag waarom scooters in beslag worden genomen en waarom zo lang ? voor de zakken van de garage te vullen ?
Ik geloof niet dat de garagist zijn zakken nog kan vullen aan een scooter die op de parking van de politie staat te roesten...
AnnekeFirefox schreef:en waarom worden en geen flitspalen gezet voor scooters te betrappen op hoge snelheid ?
Dat zal weinig uithalen, een scooter (tenminste een bromfiets klasse A of B, en geen motorfiets) heeft geen nummerplaat.
Een foto met een man-met-grijze-vest-op-een-scooter-met-een-rood-achterlicht is vrij weinig informatie om iemand te bekeuren.
AnnekeFirefox schreef:stel dat een oud vrouwtje een scooter koopt, en ze durft nooit gas open te rijden en ze houden haar aan voor controle en dat ding gaat 70 krijgt ze een boete voor een zaak waar ze niks aan kan doen......
Gaan we een beetje op de naïeve toer misschien? Zoals in "ik koop een Porsche Carrera van 12 jaar oud met 3000 km van een oud vrouwtje die er alleen me naar de bakker reed..."

Wie met een voertuig rijdt is nu eenmaal verantwoordelijk om te zorgen dat het voldoet aan de wettelijke normen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
AnnekeFirefox
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:58

Re: waarom wordt een opgedreven scooter in beslag genomen ?

Bericht door AnnekeFirefox »

even terugkomen op garagehouder die zijn zakken vult mijn scooter staat bij een takeldienst(garage lenaerts) in een container weg te rotten (heb hem zelf gezien) en die stallingskosten moet ik betalen iedere dag opnieuw 50 cent per dag al 2 maanden lang begint serieus te tellen hé . en van dat vrouwtje je weet zelf ook dat dit vaak gebeurd ook terwijl veel mensen er niks aan kunnen doen. want je gaat mij niet wijs maken dat alle rollen kloppen, en er worden ook costant mensen beboet voor dingen waar ze niks aan kunnen doen sorry hoor maar dat vind ik geen naïviteit.
de politie agent die mij aanhield zei trouwens dat hij iedereen aanhield op de scooter die hij zag rijden oud of jong, hij zou ze wel allemaal krijgen ook al reden ze braaf op dat moment¨. :evil:
dus het oude vrouwtje moet gas open rijden voor te kunnen kijken "of ze wel in orde is" en miss dan een ongeluk veroorzaken
dat vind ik eerder naïef sorry.
en een porsche carrera rijd ook 300 per uur maar die zetten ze niet op de rollen of laten ze niet pletten! :evil:
en dat van dat flitsen bedoelde ik met nummerplaat alle scooters nummerplaat! weg rollen! en flitsen maar , want wat bewijzen de rollen ? niks enkel dat je scooter te hard gaat maar de vraag is "rijd hij of zij ook te hard ???? laat ze maar betalen te hard of niet te hard de staatskas zullen ze wel gevuld krijgen :x :twisted:
Pegasus-4 Life
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: waarom wordt een opgedreven scooter in beslag genomen ?

Bericht door Inazuma »

AnnekeFirefox schreef:ik stel me al een tijdje de vraag waarom scooters in beslag worden genomen en waarom zo lang ?
Omdat het Parket en de rechters veel zwaarder tillen aan deze feiten dan de jonge bestuurders ...


stel dat een oud vrouwtje een scooter koopt, en ze durft nooit gas open te rijden en ze houden haar aan voor controle en dat ding gaat 70 krijgt ze een boete voor een zaak waar ze niks aan kan doen...
Dan is haar zo goed als zeker een niet-conform voertuig verkocht, en dat op zich is ook al strafbaar
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: waarom wordt een opgedreven scooter in beslag genomen ?

Bericht door Inazuma »

AnnekeFirefox schreef:even terugkomen op garagehouder die zijn zakken vult mijn scooter staat bij een takeldienst(garage lenaerts) in een container weg te rotten (heb hem zelf gezien) en die stallingskosten moet ik betalen iedere dag opnieuw 50 cent per dag al 2 maanden lang begint serieus te tellen hé
Ben je 'm niet gaan terughalen ?

De duur van het beslag is normaal maar max. 30 dagen
AnnekeFirefox
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:58

Re: waarom wordt een opgedreven scooter in beslag genomen ?

Bericht door AnnekeFirefox »

heb dat gevraagd maar het gerecht moet hem vrij geven zeggen ze, dus dat kon nog eens 30 dagen duren na 3 juli, ik begrijp het wel dat ik een boete krijg en ook waarom, maar mogen zij zolang mijn scooter in beslag houden, er zatten tenslote geen opvoerstukken op... :(
Pegasus-4 Life
AnnekeFirefox
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:58

Re: waarom wordt een opgedreven scooter in beslag genomen ?

Bericht door AnnekeFirefox »

ik lees hier overal in jullie forums dat een scooter maximaal 30 dagen mag ingehouden worden waarom is die van mij dan eigenlijk al bijna 60 dagen in beslag ????? het parket moest die van mij vrijgeven, is dit wettelijk dan ??
Pegasus-4 Life
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Normaal wordt dat voertuig na 30 dagen vrijgegeven.

Maar er kan zelfs beslist worden dat je het nooit meer terugkrijgt.
AnnekeFirefox
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:58

Bericht door AnnekeFirefox »

ze hebben me gezegd dat de rechter beslist......dus het kan zijn dat ze hem verbeurd verklaren...................ze hebben me in Leopoldsburg opgepakt ale de politie van daar..en ze zeggen dat ze daar streng zijn, zou ik iets kunnen beginnen tegen het feit dat ze mijn scooter zo lang in beslag houden
Pegasus-4 Life
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

zou ik iets kunnen beginnen tegen het feit dat ze mijn scooter zo lang in beslag houden
Neen, braaf afwachten wat de rechter beslist.
AnnekeFirefox
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:58

Bericht door AnnekeFirefox »

ok....toch bedankt :(
Pegasus-4 Life
Plaats reactie