aanduiding bebouwde kom

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
swake
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2008, 16:27

aanduiding bebouwde kom

Bericht door swake »

Ik hoop dat ik hier in de juiste rubriek beland ben, maar ik zit met een ernstige vraag.
Vandaag krijg ik een PV in de brievenbus i.v.m. een snelheidsovertreding in de bebouwde kom. Mijn vraag is het volgende.
Is het oude F1 verkeersbord nog steeds geldig in het huidige verkeersreglement of moet de bebouwde kom aangeduid worden met het nieuwe F1a verkeersbord.
Ook alle technische vaststellingen staan vermeld in het PV met , ook met de fotodetails.
Ik heb de politie geïnformeerd om een kopie te verkrijgen van de foto met de details. Hierop heb ik antwoord gekregen dat zij mij hiervan geen kopie mogen bezorgen. Mag de politie dit weigeren, als ik een kopie vraag van de fotodetails?
Ik heb zeer grote twijfels dat ik de snelheid zou overtreden hebben, daar ik steeds de verkeersregels en verkeersborden nauwlettend in het oog hou. Ik heb sedert 1983 mijn rijbewijs. Nog nooit een ongeval gehad, en de enige verkeersovertreding die ik ooit uitgevoerd heb, was foutief geparkeerd.
Respecteer je medemens, net zoals jij gerespecteerd wil worden
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: aanduiding bebouwde kom

Bericht door Jozef »

swake schreef:Is het oude F1 verkeersbord nog steeds geldig in het huidige verkeersreglement
Ja, nog tot 1 juni 2015.
Ik heb de politie geïnformeerd om een kopie te verkrijgen van de foto met de details. Hierop heb ik antwoord gekregen dat zij mij hiervan geen kopie mogen bezorgen. Mag de politie dit weigeren, als ik een kopie vraag van de fotodetails?
Dat mag de Politie inderdaad weigeren. Je mag wel vragen of je de foto bij hen even mag komen bekijken.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: aanduiding bebouwde kom

Bericht door Inazuma »

swake schreef: Is het oude F1 verkeersbord nog steeds geldig in het huidige verkeersreglement of moet de bebouwde kom aangeduid worden met het nieuwe F1a verkeersbord.
Ja.

Het is wel de bedoeling dat alle borden quasi-gelijktijdig vervangen worden voor de afbakening van eenzelfde bebouwde kom.
(richtllijn Vlaams Gewest)

http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art85

85.2. De hierna weergegeven verkeersborden mogen behouden worden tot 1 juni 2015.

F1 Afbeelding en F3 Afbeelding



Ik heb de politie geïnformeerd om een kopie te verkrijgen van de foto met de details. Hierop heb ik antwoord gekregen dat zij mij hiervan geen kopie mogen bezorgen. Mag de politie dit weigeren, als ik een kopie vraag van de fotodetails?
Ja.


Ik heb zeer grote twijfels dat ik de snelheid zou overtreden hebben, daar ik steeds de verkeersregels en verkeersborden nauwlettend in het oog hou.
Of je op het bewuste moment op de bewuste plaats was of niet, kan jij alleen weten.

Of de plaats binnen de bebouwde kom ligt, en of die bebouwde kom correct aangegeven is, kan je uitpluizen door te kijken of er aan elke (legale) toegang F1 borden staan.
swake
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2008, 16:27

Bericht door swake »

Thx admin. Het is inderdaad zo wat je schrijft dat ik er enkel alleen maar bewust kan van zijn. Misschien was ik op het moment zelf even verstrooid en even niet op mijn snelheid gelet heb. De feiten hebben zich voorgedaan een 30 tal meter na het bord aanduiding bebouwde kom. Als ik werkelijk de snelheid overtreden heb, is het onvrijwillig gebeurd. Zo zie je maar, dat zelfs de beste chauffeurs eens een foutje kunnen maken
sorry, bovenstaand berichtje werd geplaatst zonder in te loggen
Rafael: Berichten even goed gezet, en gastberichten verwijderd :-)
Respecteer je medemens, net zoals jij gerespecteerd wil worden
Plaats reactie