vraag 88 proefexamen A3

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
hippo
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 nov 2005, 00:00

vraag 88 proefexamen A3

Bericht door hippo »

hallo,
ik was het proefexamen van rijbewijs A3 aan het maken, en in vraag 88 vraagt men welke rijstrook ik moet nemen ( een rijvak, een vak met BUS in geschreven, of het voetpad). er staat echter wel een bus in het rijvak, dus dan denk ik: ik zal maar op het rijvak gaan rijden, anders knal ik tegen die bus aan. En volgens de pc moet ik tegen de bus aanknallen .
Is dit een foutje in het examen of een foutje in mijn hoofd ?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote:

Ik rijd met een bromfiets klasse B en wil aan het eerstvolgende kruispunt naar rechts afslaan.

Afbeelding

A. Ik rijd op strook A.
B. Ik rijd op strook B.
C. Ik rijd op strook C.
Dat is een foutje in jouw hoofd. Je piekert te fel.
Die bus op de foto rijdt ook voort en die is al weg tegen dat jij met jouw bromfiets daar bent.
soepawoema

niet in de toekomst kijken

Bericht door soepawoema »

ik meen mij te herinneren van een ander onderwerp, dat je bij zulke vragen niet in de toekomst mag kijken. (weet je wel die vraag van welke auto het laatste op het kruispunt rijdt, je mocht toen geen rekening houden dat die verkeerslichten in de toekomst groen zouden worden).
dus eigelijk moet je dan bij deze vraag op strook A rijden, want je kan niet weten dat de bus in de toekomst ook zal vertrekken... eigenlijk kan je ook niet weten dat de auto van strook A reeds vertrokken is tegen dat jij er bent met de bromfiets. daarmee wil ik aantonen dat de vraag van het andere onderwerp (de auto die het laatste op het kruispunt rijdt) verkeerd geformuleerd is.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Er staat nergens beschreven dat wanneer er ergens iets of iemand stilstaat dat je er dan ook maar tegenaan moet knallen.
Op zowel A, B en C zijn er andere weggebruikers (waar ik niet mee bedoel dat je mag kiezen) dus zal je effe moeten wachten wanneer de weg niet vrij is.
Plaats reactie