Auto ongeval op parking

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Stiffmeister

Auto ongeval op parking

Bericht door Stiffmeister »

Hey

Ik heb een vraagje. Op mijn werk heeft mijn collega midden maand april tegen mijn geparkeerde wagen gebotst. Ik zag dit allemaal gebeuren vanuit het raam waar ik werkte. Mijn collega reedt nog met een L (model 36 maanden), maar ze reed wel alleen, zonder begeleider, wat dus eigenlijk niet mag. Ik rijdt ook zelf nog met een L (model 18 maanden). De schade is redelijk groot. Er zijn diepe blutsen aan de achterzijde van de zijflank en portier. Er zijn lange strepen waar het lak van af is en aan de achterbumper is er ook wat schade. Maar dat is miniem.

Nu hadden we onderling afgesproken dat mijn collega de schade ging betalen zonder de verzekering erbij te halen. Dat is goed en wel, want ik werk samen met die collega in hetzelfde kantoor. Maar nu ben ik eind april ontslagen. Mijn collega zei dat ze het nog wel ging betalen. Maar ik vertrouw het toch niet. Ze kon het even goed niet betalen. Nu wil ik het toch nog via de verzekering doen. Ik weet het, ik had het al moeten doen op de dag van de ongeval, stom van mij. Het is nu al vandaag 8 mei. Is dit nog mogelijk?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Erger nog als je collega gaat zeggen: ik weet van niets".

Ik geef je de raad om dringend met je verzekeringsagent te gaan overleggen wat je best kan doen.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Heeft iemand anders de schade gezien, en ook gezien wie die schade veroorzaakt heeft :?:


Je zou nog wel eens de grootste last kunnen hebben om bewezen te krijgen dat zij die schade veroorzaakt heeft.


Wanneer iemand een ongeval "onderling" wil regelen buiten de verzekering om, dan ga je daar best niet op in.
Stiffmeister

Bericht door Stiffmeister »

Heeft iemand anders de schade gezien, en ook gezien wie die schade veroorzaakt heeft
Ja, 1 persoon. Mijn andere collega, het is eigenlijk letterlijk voor zijn ogen gebeurt. En voor de rest weet iedereen van het bedrijf het.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Inazuma schreef:Wanneer iemand een ongeval "onderling" wil regelen buiten de verzekering om, dan ga je daar best niet op in.
Wat ik in zo een geval doe: vlak na het ongeval samen het aangifteformulier invullen en ondertekenen, met de afspraak dat, als de schade na 5 dagen niet vergoed is, het aangifteformulier naar de verzekeraars vertrekt.
Plaats reactie