Ongeval...

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Jeroen S schreef: Ik heb ondertussen nog altijd niets gehoord van de correctionele rechtbank
Dat is "normaal" (in de betekenis van gebruikelijk)
Het gerecht werkt laaaaangzaaaaam.
mijn bonus malus in nog altijd 0,
Dat wordt aangepast als de uitspraak definitief (en in je nadeel) is.

nog geen boete gekregen, enzv....
Logisch, het is de rechter die eventueel een boete gaat opleggen.

Moet ik zelf een bepaald initiatief nemen?
Neen.

Mij was gezegd dat de verzekeringen dit wel zouden oplossen. Ik voel me er namelijk slecht bij dat die mensen in kwestie nog altijd niet vergoed zouden zijn voor de geleden schade... Niet iedereen kan namelijk een periode van zulke zware kosten overbruggen.
Als het overduidelijke situaties zijn, vergoeden een aantal verzekeringen wel de slachtoffers, zelfs nog voor de uitspraak.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Gemiddeld mag je toch rekenen op minstens een jaar voordat alles geregeld geraakt.
polleke

Bericht door polleke »

Beste Xantingo en anderen die beweren dat jeroen te snel heeft gereden.
Wees even eerlijk. Elke ervaren bestuurder kan dit meemaken. Het is echt wel pech hebben zo'n file net achter de top van een helling. 50 rijden op zulke plaats lijkt me wel redelijk hoor.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

polleke schreef:Beste Xantingo en anderen die beweren dat jeroen te snel heeft gereden.
Wees even eerlijk. Elke ervaren bestuurder kan dit meemaken. Het is echt wel pech hebben zo'n file net achter de top van een helling. 50 rijden op zulke plaats lijkt me wel redelijk hoor.
Met die ingesteldheid inzake risicobeheersing is het nog slechts een kwestie van tijd vóór jij een ongeval gaat veroorzaken dat je perfect had kunnen vermijden, en waarbij mogelijk helaas onschuldige slachtoffers zullen vallen.

Zoals Inazuma het uitgelegd heeft, is het geen kwestie van snelheid, maar komt het erop aan dat de afstand waarover je kunt zien altijd groter moet zijn dan je stopafstand. Is dat niet het geval, dan rijd je te snel, en is het geen kwestie van pech als het tot een aanrijding komt, doch van toeval als dat niet gebeurt.

Een verantwoorde bestuurder laat echter zo weinig mogelijk aan het toeval over. Het verkeer is geen kansspel, want er staan mensenlevens op het spel. Je hebt het voor het overgrote deel in eigen handen of je al dan niet bij een ongeval betrokken geraakt, nog ongeacht wie er aansprakelijk voor gesteld zal worden.

Ik wil Jeroen hiermee niet het minste verwijt maken. Maar hij heeft geen pech gehad; hij heeft een fout gemaakt, en het is verstandig van hem dat hij dat ook inziet.
Plaats reactie