Theorie voor Rijbewijs C

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Kim

Theorie voor Rijbewijs C

Bericht door Kim »

Geachte ik ben nu begonnen met het leren van de theorie voor mijn rijbewijs C maar ik heb wel moeilijk met het leren onthouden en te begrijpzn is er soms of weten jullie waar dat de mensen die problemen hebben met hun theorie die wat extra uitleg krijgen en wat begeleiding hopelijk weten jullie iets meer dat me op weg kan helpen alvast bedankt.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Je leren onthouden zal voor ons moeilijk zijn maar als je hier schrijft wat je niet begrijpt ben ik er zeker van dat de enen of de andere je wel verder kan helpen. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Beste Kim,

Probeer even uit te zoeken wat bij jou het beste werkt (dat verschilt van de ene mens tot de andere):
  • je visuele geheugen: je onthoudt best wat je ziet.
  • je auditieve geheugen: je onthoudt best wat je hoort (lees de tekst dan luidop).
  • je manuele geheugen: je onthoudt best wat je even opschrijft.
Verder is er het herhalingsprincipe: verdeel de leerstof in kleine stukjes die je aankan, en herhaal telkens wat je de vorige keer geleerd hebt voor je verder gaat.

Als er daarentegen iets is wat je niet goed begrijpt, ben je hier altijd welkom met je vragen.

Je zult zien: dat gaat wel lukken. De ene doet er wat langer over dan de andere, maar dat maakt niets uit, het is alleen het eindresultaat dat telt. :wink:
kim.

Bericht door kim. »

Ik ga dit zeker stap voor stap doen en alles 2xherhalen en goed leren maar als ik iets niet goed begrijpt of verstaan zou ik dan AUB jullie hulp kunnen inroepen moest er ergens iets ni gaan, want ik zou doodgraag door mijne theorie zijn als dat maar lukt he. groetjes kim
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

We zijn er om eventueel te helpen, een beetje geduld en doorzetten en het lukt wel. :wink:
Thomas

Bericht door Thomas »

Ik heb mijn theorie gedaan, en het is prima gegaan, vooral de examen vraagjes van C en B goed oefenen!
Maar ik begrijp als u franstalig bent dat het moeilijk is.
Volgende week begin ik aan mijn praktijk lessen ;)
mvg Thomas en bedankt voor de goede site!!!
Plaats reactie