Uitgezonderd plaatselijk verkeer

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Sienn

Uitgezonderd plaatselijk verkeer

Bericht door Sienn »

Hallo,

Wanneer ik bij het praktijkexamen ergens rechts/links moet afslaan, maar blijkt dat hier een bord staat met uitgezonderd plaatselijk verkeer, mag ik hier dan inrijden of moet ik gewoon doorrijden en moet ik dan ook
zeggen waarom ik gewoon doorgereden ben?
En wanneer ik op een baan aan het rijden ben en er staat opeens wegens werken een bord met plaatselijk verkeer, wat moet ik dan doen? terugkeren? wachten tot de instructeur iets zegt?

Groetjes
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Uitgezonderd plaatselijk verkeer

Bericht door Inazuma »

Sienn schreef: Wanneer ik bij het praktijkexamen ergens rechts/links moet afslaan, maar blijkt dat hier een bord staat met uitgezonderd plaatselijk verkeer, mag ik hier dan inrijden of moet ik gewoon doorrijden en moet ik dan ook
zeggen waarom ik gewoon doorgereden ben?
2.47. De opschriften "uitgezonderd plaatselijk verkeer" of "plaatselijke bediening" duiden op een openbare weg die slechts toegankelijk is voor de voertuigen van de bewoners van die straat en van hun bezoekers, de voertuigen voor levering inbegrepen; ook voertuigen voor onderhoud en toezicht, wanneer de aard van hun opdracht dit rechtvaardigt, de prioritaire voertuigen bedoeld in artikel 37 en fietsers en ruiters, hebben er zonder uitzondering toegang.


Tijdens je rijexamen behoor je niet tot de bestuurders die plaatselijk verkeer zijn en mag je die straat niet in.

Doorrijden dus.


En wanneer ik op een baan aan het rijden ben en er staat opeens wegens werken een bord met plaatselijk verkeer, wat moet ik dan doen? terugkeren? wachten tot de instructeur iets zegt?
Terugkeren, of de voorziene omleiding volgen.
Plaats reactie