Enkele vragen

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Wvdv
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2008, 22:15

Enkele vragen

Bericht door Wvdv »

Beste,
Tijdens het maken van enkele proefexamens van A3 hier op de site, kwam ik het volgende tegen:

Afbeelding

Maar hier moet toch als laatste de auto A het kruispunt oprijden, aangezien het voor deze auto rood is en, als het groen wordt, deze auto eerst de bromfietser moet laten oversteken? Of bedoelt men, voor welke auto het licht groen is, rijdt als laatste het kruispunt op?

en

Afbeelding

Maar hier rijdt de auto toch als laatste het kruispunt op, aangezien het bevel van de politieman wilt zeggen dat alleen de bromfiets en de voetganger mogen doorrijden, en de auto moet stoppen?

Bovendien vroeg ik me af of het theoretisch A3 examen sinds 1 januari 2008 iets van verandering heeft ondergaan?

Zou het anders geen goed idee zijn om bovenaan het forum een sticky-topic te maken met eventuele veranderingen in het verkeersregelement/gang van zaken ivm de examens, zodat iedereen snel up-to-date is?
Ik vroeg me ook nog af ofdat jullie enige contacten met de Vlaamse Overheid hebben, omdat ik met het idee liep dat de Vlaamse Overheid (hiertoe aangespoort uit verschillende hoeken) per jaar een vernieuwde handleiding van het verkeersregelement (zoals de boekjes van Flor, maar dan van de Vlaamse Overheid) zou kunnen uitbrengen, zodat er totaal geen verwarring meer is met boekjes/sites zoeken die recent genoeg zijn?

Graag snel antwoord op mijn theorie vragen, aangezien ik morgen mijn theorie examen ga afleggen... :)
Met vriendelijke groeten,
Wvdv
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Uw eerste vraag.

Auto A en de bromfiets staan voor een rood licht. DIe moeten helemaal het kruispunt niet oprijden. Die moeten blijven staan.

Je hebt dus maar keuze tussen twee voertuigen, namelijk B en C

Je moet bij het examen altijd afgaan van wat je leest en ziet.
Je ziet hier rood licht. Je moet dus niet denken... en wat als dat licht groen is...

Neen het is rood.

Idem bij de tweede vraag.

Jij gaat al van de veronderstelling uit dat de agent een andere beweging met zijn armen gaat maken.
Op de foto maakt de agent duidelijk dat B moet blijven staan. Die kan dus het kruispunt niet oprijden.

Je hebt dus maar keuze tussen de voetganger en de bromfiets.

DUS
Tijdens het GOCA examen niets extra bijfantaseren hé. Enkel voortgaan op wat je ziet op de afbeelding en wat de vraag is.

Zou het anders geen goed idee zijn om bovenaan het forum een sticky-topic te maken met eventuele veranderingen in het verkeersregelement/gang van zaken ivm de examens, zodat iedereen snel up-to-date is?
Dat heb je zo als je op onze site klikt op BLIJF OP DE HOOGTE.

Daar staan al onze nieuwsbrieven met de wetswijzigingen.
Ik vroeg me ook nog af ofdat jullie enige contacten met de Vlaamse Overheid hebben, omdat ik met het idee liep dat de Vlaamse Overheid (hiertoe aangespoort uit verschillende hoeken) per jaar een vernieuwde handleiding van het verkeersregelement (zoals de boekjes van Flor, maar dan van de Vlaamse Overheid) zou kunnen uitbrengen, zodat er totaal geen verwarring meer is met boekjes/sites zoeken die recent genoeg zijn?
Boekjes van Flor hebben niets te maken met de overheid.

De overheid deelt mee via de wetteksten in het staatsblad.

Zodra er iets in het staatsblad staat, passen wij de site en de oefenvragen onmiddellijk aan.

Jongeren die hiervoor hebben ingetekend ontvangen meteen ook gratis een nieuwsbrief van de site met de wetsverandering.

In de boekskes van Flor worden de nieuwe wetten aangepast als de oude boekskes in de winkels verkocht zijn.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Wvdv schreef:aangezien het bevel van de politieman wilt zeggen dat alleen de bromfiets en de voetganger mogen doorrijden, en de auto moet stoppen?
eugeen schreef:Je hebt dus maar keuze tussen de voetganger en de bromfiets.
Uit de voorgestelde antwoorden blijkt dat de weggebruiker rechts op de tekening geen voetganger is, doch een fietser (@Wvdv: een voetganger kan trouwens niet "doorrijden", want het is volgens het verkeersreglement een persoon die zich te voet verplaatst).

Altijd de vraag goed lezen. :D
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Goed gezien Jozef :lol:
Plaats reactie