Aanvraag examen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Ilseee

Aanvraag examen

Bericht door Ilseee »

Ik zou graag tijdens de krokusvakantie mijn examen praktijk gaan afleggen, maar wanneer moet ik dit dan ten laatste aanvragen, hoelang zijn nl de wachttijden? want ik heb de volgende twee weken eigenlijk totaal geen tijd om daar langs te gaan (examens)
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Tijdens vakantieperiodes is het uiteraard heel druk.
Telefoneer alvast naar het examencentrum waar je wil naartoe gaan.

EXAMENCENTRA
Laatst gewijzigd door GRO op 12 jan 2008, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Lieve
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 okt 2007, 16:43
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Lieve »

Gewoonlijk is er toch een wachttijd van 4 tot 6 weken.
Je kan trouwens zelf ook min of meer je datum en uur kiezen.
Wij zijn persoonlijk langsgegaan (tijdens een oefenrit even binnengesprongen) en zo een passende datum vastgelegd.
Telefonisch kan ook.
Hoe het via internet gaat met kiezen van datum en uur, daar heb ik geen ervaring mee: dat bestond deze zomer nog net niet.
groetjes, Lieve
Gast

Bericht door Gast »

Ik moet in Alken examen gaan doen, maar vind nergens waar ik dit via internet kan vastleggen. Kan iemand mij helpen?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Dat gaat niet overal met internet.

Bel gewoon naar het examencentrum.

http://www.autoveiligheid.be/index2.asp
Gast

Bericht door Gast »

Ik lees nu net het volgende op die site:
U wenst een afspraak te maken voor een Praktijkexamen?
U komt via een rijschool: u dient dan geen afspraak te maken, dit zal de rijschool in uw plaats doen.

Dus wnr ik examen wil gaan doen met de rijschool moet ik bij hun contact opnemen om een datum te regelen en leggen zij die dan vast in het examencentrum?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Anonymous schreef:Ik lees nu net het volgende op die site:
U wenst een afspraak te maken voor een Praktijkexamen?
U komt via een rijschool: u dient dan geen afspraak te maken, dit zal de rijschool in uw plaats doen.

Dus wnr ik examen wil gaan doen met de rijschool moet ik bij hun contact opnemen om een datum te regelen en leggen zij die dan vast in het examencentrum?
Natuurlijk wel want anders leg jij een examen vast terwijl de rijschool geen instructeur op dat moment heeft (die dus al geboekt zijn voor lessen bv:)

In dit geval maakt de rijschool de afspraak maar jij beslist nog altijd wanneer (in overleg dus met de rijschool en naargelang het mogelijk is)
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie