rijbewijs B vernieuwen

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
NO_MURSY@HOTMAIL.COM

rijbewijs B vernieuwen

Bericht door NO_MURSY@HOTMAIL.COM »

Geachte heer, vrouw

Mijn vraag is de volgende ik ben in bezit van een Nederlandse antillen rijbewijs die op 30 september 2007 is vervallen in Curacao. Ik ben in Nederlands bevestig vanaf 14 oktober 2007, maar ik was niet aan de hoogte dat mijn rijbewijs was vervallen. Graag zou ik willen, weten of het mogelijk is of ik mijn rijbewijs kan vernieuwen voor een Nederlandse rijbewijs.
Inazuma
Berichten: 11397
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/h ... bewijs.htm


Een voorwaarde voor het omwisselen van een buiten Nederland afgegeven rijbewijs is dat het rijbewijs geldig moet zijn op het moment van de aanvraag. Een rijbewijs van buiten de EU/EER moet bovendien zijn afgegeven in een periode van één jaar waarin de aanvrager ten minste 185 dagen in het land van afgifte woonde.

Als u uw rijbewijs niet kunt omwisselen, moet u een regulier theorie- en praktijkexamen afleggen bij het CBR.



In principe was je rijbewijs inwisselbaar voor een Nederlands, maar dan moest het wel geldig zijn en dat is niet meer zo.



Misschien is het nog vernieuwbaar via de Antillen - en dan nadien omwisselbaar voor een NL rijbewijs ?
Plaats reactie