verzekering

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
GRO
Administrator
Berichten: 12763
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Laat maar weten als iemand een maatschappij kent die geen meerkost rekent. En omgekeerd ook.
Karl
Berichten: 224
Lid geworden op: 27 aug 2007, 23:17

Bericht door Karl »

Freddie schreef:Bij ons is't DVV en is er voor zover ik weet niets bijgekomen.
We zitten daar wel met nagenoeg alle verzekeringen denkek, dus dat kan mss ook wel een rol spelen.
Bij ons is het ook DVV. En toen mijn broer een auto kocht hebben we deze onder mijn vader zijn naam laten registreren als 2de wagen, met mijn broer als regelmatig bestuurder. Er zijn wel meer maatschappijen die dit doen. Er kan een meerkost zijn omdat het tweede wagen is, maar deze is eigenlijk nihil gezien mijn broer als beginnend bestuurder aan de bonus malus van mijn vader reed.
hymke

Bericht door hymke »

pech dat mijn ouders dan bij kbc zitten, die vragen een toeslag
Lieve
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 okt 2007, 16:43
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Lieve »

Wij sinds kort bij FortisAG. Ik zal eens gaan vragen. Maar dan weten ze ook meteen dat we er een jonge chauffeur bij hebben :roll: . Dan kan ik eigenlijk niet meer terug :? .
groetjes, Lieve
Lieve
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 okt 2007, 16:43
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Lieve »

Ik ben dus gaan zeggen dat mijn zoon zijn rijbewijs heeft en dat hij de auto niet 'echt' gaat gebruiken, maar wel af en toe zal rijden om zijn rijkunsten niet te verleren. (dat is ook écht zo, want hij heeft nog een busabonnement)
Ze hebben hem dus opgeschreven als "sporadisch" chauffeur en dat zou niets extra kosten.
Hopelijk is dat waar. Ik zal het pas echt geloven bij mijn eerstvolgende faktuur :wink:
groetjes, Lieve
GRO
Administrator
Berichten: 12763
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ik ben dus gaan zeggen dat mijn zoon zijn rijbewijs heeft
Dat is het veiligste. Dan ben jij in orde en kan men je later niets verwijten.
GRO
Administrator
Berichten: 12763
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ik nog even contact opgenomen met een zeer groot makelaarskantoor te Melle www.remue.be

Daar heeft men mij hetvolgende gezegd:

1. Jongeren die leren rijden:

- Begeleider moet de makelaar verwittigen.
- Vermits de jongere maar sporadisch leert rijden, zullen de meeste maatschappijen hem beschouwen als een sporadisch rijden en eigenlijk geen meerkost aanrekenen.
- Sommige maatschappijen zullen dat echter wel.

2. Jongere die rijbewijs B heeft.

a. Hij rijdt ook met de auto van thuis.

De maatschappij moet verwittigd worden.
Jongere zal beschouwd worden als regelmatige bestuurder.
Polis zal aangepast worden (meerkost).

b. Jongere koopt een auto en neemt verzekering op zijn naam.

Zal van maatschappij tot maatschappij afhangen.
De prijs zal voor een groot deel ook afhangen of de ouders hun andere polissen ook bij die maatschappij hebben.

Altijd rekening mee houden dat sommige maatschappijen na één ongeval de jongere weigeren voor de toekomst. Goed navragen wat er gebeurt als de jongere toch een ongeval zou hebben.
Plaats reactie