Inschrijving rijschool

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Rob

Inschrijving rijschool

Bericht door Rob »

Hello,

Een klein vraagje: ik wilde mij inschrijven in de rijschool voor 10 lessen. De lessen werden onmiddellijk afgesproken, en ik zou het bedrag per storting betalen. Ik heb echter nergens de afspraken of het overeengekomen aantal lessen moeten ondertekenen, heb noch zelf een ondertekend papiertje gekregen. Ik vind het echt eigenaardig om zo'n groot bedrag te storten, zonder op papier vast te stellen wat daar tegenover staat. Maar de rij-instructor ging vrij heftig te keer om mij ervan te overtuigen dat dit heel normaal was, en zelfs een gunst die hij voor mij deed.
Weet iemand of dit de gewone manier van werken is?

Bedankt!!
Flightster
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jun 2007, 13:40

Bericht door Flightster »

Ik kreeg een bewijs in de bus waarop stond hoeveel uren les ik zou krijgen, wie men instructeur was, contactgegevens v/d rijschool,... En ik moest men lessen rechtstreeks aan de instructeur betalen (per 2u les).

Het lijkt me dus ook raar dat een rijschool het op deze manier zou regelen, zonder ook maar enig bewijs van je opleiding.
Freddie
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge

Bericht door Freddie »

Toen ik mij vorig jaar ging inschrijven hebben ze gewoon m'n gegevens genoteerd, en erbij gezet welke momenten ik vrij was + da'k bij voorkeur met een verhoogde wagen leerde rijden, in dit geval Opel Meriva.
(thuis hebben we een Corolla Verso, en 't is wel zo handig als je met min of meer dezelfde types wagen leert rijden vond m'n ma)

Soit, na een week of 2-3 een brief in de bus gehad met daarop de vermelding da'k ingeschreven was voor 20u les, de volledige planning met alle lessen, plaats van afspraak met de instructeur, nog enkele telefoonnummers indien ik een les zou missen of indien de instructeur te laat op de afspraak zou zijn, en tot slot nog enkele tips en bedenkingen voor de 1ste les.

Onderaan de brief stond dan ook het rekeningnummer en het verschuldige bedrag enzo.
Plaats reactie