Bij het remmen weet ik maar al te goed dat je eert het rempedaal moet indrukken en als je bijna stilstaat maar moet ontkoppelen
Maar de auto waar ik mijn rijbewijs mee ga afleggen is al wat aan de aude kant en als ik dus de gas los (zonder de koppeling in te drukken) dan schokt de auto een beetje totdat ik begin te remmen.
Wat ik doe is zo:
-koppeling lichtjes indrukken(om schokken te vermijden)
-gas lossen
-remmen en koppeling lossen
-als ik bijna stilsta koppeling indrukken en naar neutraal schakelen.
is dit ook nog goed of nie ?
heb al mee ander auto's gereden(nieuwere) en daar kan ik gewoon gas lossen en remmen zonder koppeling in te drukken.
remmen
-
- Medewerker
- Berichten: 3992
- Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
- Locatie: Schönau am Königssee (D)
Dit is zeker geen goede methode.
Kun je voorlopig de schokken niet vermijden door het gaspedaal langzaam te laten opkomen?
Enkele mogelijke oorzaken:
Kun je voorlopig de schokken niet vermijden door het gaspedaal langzaam te laten opkomen?
Enkele mogelijke oorzaken:
- Een versleten of defekt dempertje van de bediening van het gaspedaal.
- Te veel speling op één of meer kruiskoppelingen.
Zou ik door dit schokken problemen kunnen krijgen tijdens mijn praktijk examen? (niet slagen ofzo)
het is namelijk zo dat deze auto enkel nog diende om te leren rijden en praktijk examen af te leggen vanaf ik mijn rijbewijs heb duurt het nog 1 a 2 maan en hebben we een nieuwe auto. dus het is niet echt de moeite om dit nog te laten maken.
het schokken is ook enkel in het begin als deze nog volledig koud staat naa 1a 2 kilometer rijden is dit volledig in orde en is er niks meer van schokken
Ik ga net voor ik mijn praktijk examen afleg ook eerst de auto goed warmrijden zodat ik dit nie voorheb.
we hebben nog een andere auto ook een oude deze rijd wel perfect heeft ook maar 40000Km maar deze heeft nog geen stuurbekrachtiging ik heb wel mee beide auto's leren rijden maar het zou zo gemakkelijker zijn om het rijbewisj af te leggen met stuurbekrachtiging vooral voor de maneuvers?
het is namelijk zo dat deze auto enkel nog diende om te leren rijden en praktijk examen af te leggen vanaf ik mijn rijbewijs heb duurt het nog 1 a 2 maan en hebben we een nieuwe auto. dus het is niet echt de moeite om dit nog te laten maken.
het schokken is ook enkel in het begin als deze nog volledig koud staat naa 1a 2 kilometer rijden is dit volledig in orde en is er niks meer van schokken
Ik ga net voor ik mijn praktijk examen afleg ook eerst de auto goed warmrijden zodat ik dit nie voorheb.
we hebben nog een andere auto ook een oude deze rijd wel perfect heeft ook maar 40000Km maar deze heeft nog geen stuurbekrachtiging ik heb wel mee beide auto's leren rijden maar het zou zo gemakkelijker zijn om het rijbewisj af te leggen met stuurbekrachtiging vooral voor de maneuvers?
-
- Administrator
- Berichten: 6824
- Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
- Locatie: Dilsen
Dit zou wel eens best kunnen want de bedoeling is dat je op een examen normaal kunt rijden en dit is dus niet het geval.Zou ik door dit schokken problemen kunnen krijgen tijdens mijn praktijk examen? (niet slagen ofzo)
Maar als het met een warme motor niet voorkomt is het dus zoals je zelf zegt het een kwestie van dit ding warm te houden.
Stuurbekrachtiging is natuurlijk beter maar wil niet zeggen dat het zonder niet kan.
Je geeft aan met beide auto's geoefend te hebben dus moet je eigenlijk ook weten of het zonder stuurbekrachtiging een probleem is
Ik wens je veel succes.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Ik denk dat het probleem hier eerder te maken heeft met de schoke, een middeltje die op (oudere) voertuigen zit om wat extra brandstof aan de motor te geven wanneer die koud draaid. Dit om stilvallen te voorkomen.
Zoals je terecht zegt, zorg dat je je examen niet met een koude motor begint en er zou geen probleem mogen zijn.
Zoals je terecht zegt, zorg dat je je examen niet met een koude motor begint en er zou geen probleem mogen zijn.
Als je echt snel moet stoppen : remmen en de koppeling indrukkenAnonymous schreef: maar als ik echt snel moet remmen gaat het toch bijna niet ?
Het remmen op de motor is voor de gevallen dat er de nodige afstand en tijd beschikbaar voor is, .... en zeker in bergaf.
Als je plots aanzienlijk moet vertragen of zelfs stoppen, dan gebruik je de veel effectievere voetrem.