**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Edy

Bericht door Edy »

RESULTAAT:
1. Bediening voertuig: ONVOLDOENDE
1.5 schakelen
10. Defensief rijden: VOORBEHOUD
10.8 Snelheid en verkeersinzicht
11 Manoeuvres: SLECHT
11.3.4 Parkeren achter een vtg/hinderen - in gevaar brengen
11.3.9 parkeren achter een vtg/ opstelling voertuig
11.3.14 parkeren achter een vtg/ duur: tijdsduur overschreden
OPMERKINGEN PE: Tussenkomst van de instructeur
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Tussenkomst van de instructeur
Dat is vermoedelijk de reden waarom jij je examen niet volledig mogen doen hebt.
Als een instructeur tussenbeide komt, dan weet die instructeur dat het voor de leerling gedaan is.
Tabitha

Bericht door Tabitha »

EXAMENCENTRUM: MOORSELE

Ik ben vandaag geslaagd voor mijn praktisch examen van de auto, in één keer gelukt.


- In welk examencentrum ben je geweest?
Moorsele

- Zat de examinator naast of achter jou?
De examinator zat rechts achter mij en mijn begeleider naast mij.

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Niet verder dan waar de boordsteen begint. Het was wel een redelijk brede straat om te keren. Ik rij met een opel vectra en het keren ging heel vlot.

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
De examinator duidde een auto aan waar ik achter moest parkeren. Er was heel veel plaats achter de auto. Dus ik moest me geen zorgen maken over eventuele achterliggende geparkeerde auto's. Toen ik geparkeerd stond vroeg hij mij het voertuig te verlaten en te doen alsof ik boodschappen doe, dus de motor afleggen, handrem op, ramen toe, sleutels nemen, sluiten, ... . Ik ging langs achter naar de stoep en ging langs de voorkant om in te stappen, toen vertrokken we weer.

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Hij vroeg me om de motorkap te openen en ik moest aantonen waar het product moest voor de ruitenwissers. Daarna mocht ik de motorkap sluiten. Dan vroeg hij om de richtingaanwijzers, gewone lichten (dimlichten), grootlichten, stoplichten, claxon, ruitenwissers en mistlichten te laten werken. Daarna zijn we vertrokken.


Ik heb 4 maand met een begeleider leren rijden. Ik ben geslaagd voor het examen en ik had 2 fouten:
- richtingsverandering: voorbehouden
- zich vergewissen bord F50BIS
Afbeelding
(ik had dat bord niet gezien)

Het was een vriendelijke examinator, wanneer we juist op de baan vertrokken waren legde hij de procedure van het examen uit. Zoals als hij niets zegt dat ik gewoon moet rechtdoor rijden, en dat de begeleider niets mag zeggen of het examen is afgelopen... enz. Tijdens het examen zei hij niet veel. Het examen duurde niet zo lang ik heb ongeveer 20-30 min gereden.

Alvast bedankt aan deze site! Door deze site ben ik in één keer geslaagd voor theorie en praktisch brommer en ook theorie en praktisch auto.
Tabitha

Bericht door Tabitha »

Sorry ik bedoelde 1 fout:

5. richtingsverandering: voorbehouden
5.1 zich vergewissen bord F50BIS
Lith

Bericht door Lith »

EXAMENCENTRUM: BRAKEL

Geslaagd


- In welk examencentrum ben je geweest?
Brakel

- Zat de examinator naast of achter jou?
De examinator zat rechts achter mij en mijn begeleider naast mij.

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Gewoon in een straat: meteen gedaan.

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
De examinator duidde een auto aan waar ik achter moest parkeren. Er zonder problemen meteen achtergesteld.

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Motoroliepeil.


Ik heb 4 maand met een begeleider leren rijden. Ik ben geslaagd voor het examen en ik had 2 fouten:
- Even 60 in "bebouwde kom". Net buiten G'bergen, raar want er was niets bebouwd aan. Leek op voorrangsbaan tussen boomstroken.
- Voorrang niet genomen (geaarzeld) in stadscentrum.



Strikte en zakelijke examinator.


Bedankt aan de makers vd site. :D
Cellae.

Bericht door Cellae. »

EXAMENCENTRUM: DEURNE

Hey,

ik ben 3 september om 7u20 mijn praktisch examen auto gaan afleggen en ben van de eerste keer geslaagd! Ik heb een half jaartje met mijn moeder (en heel af en toe met m'n vader) leren rijden en het examen was easy peasy! Geslaagd met maar 1 klein opmerkingkje:

Rem- en vertragingstechniek: voorbehoud (ontkoppelen voor remmen)


- In welk examencentrum ben je geweest? Deurne


- Zat de examinator naast of achter jou? Naast mij. Ik heb leren rijden met een Ford Ka (zalig! Zo klein, je kan er overal mee tussen en het rijdt lekker vinnig!!) en omdat dat nogal klein is vroeg mijn moeder vriendelijk aan de examinator of hij liever vooraan zat. Hij nam dus naast mij plaats terwijl mijn moeder ( begeleider) rechts achter mij zat.


- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?

We reden op een gegeven moment een heel rustig straatje in en toen zei hij: 'In deze straat mag je een plaatsje zoeken om te keren. Je mag alle plaats gebruiken behalve het voetpad, opritten etc. Mag je enkel overschrijden met de carrosserie etc'


- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Net nadat ik keerde stuurde hij me een iets bredere baan op ( maar toch nog met weinig verkeer) en zei hij dat ik me achter 'dat klein wit autootje ginder' moest parkeren. Dacht dat ik het ging verprutsen door de zenuwen maar ging zelfs beter dan anders! Vlak ernaast, stuur helemaal draaien tot ik in een hoek van 45° stond, recht achteruitrijden tot de stijl van de vooruit ongeveer recht achter de linker achterkant van de auto kwam en alles afdraaien naar de andere kant. Heb wel wat eerder afgedraaid omdat het autootje ook klein was en het maar een centimeter of 5 van de borduur stond. Wilde niet riskeren dat ik het voetpad opreed!

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?

Mocht een kaartje trekken en het was volgens mij het makkelijkste dat er tussen zat hahaha => vloeistof voor de ruitenwissers :-) Ik weet niet hoe het zit bij andere wagens maar bij een Ford Ka staat bijna alles mooi afgebeeld op de stoppen! Er staat bij de olie een supergroot kannetje op met een druppeltje, bij vloeistof voor servo staat er een stuur op, en bij de ruitenwisservloeistof...ja u raadt het goed: een ruitenwisser! Met een paar druppeltjes bij :-)
En moest lichten, stoplichten, ruitenwissers en pinkers laten gaan en stoel + spiegels en hoofdsteun goed zetten. (ik was hoofdsteun vergeten maar maakte hij niks uit, zal het onder 'lichte fout van de zenuwen' geklasseerd hebben :-)

Wat ik zelf nog wil zeggen!
Ten eerste, voor de mensen die hun examen nog moeten doen: Laat je niets wijsmaken over het examencentrum in Deurne!!! Het zit daar helemaal niet vol examinatoren die erop uit zijn mensen te buizen of het moeilijk te maken!
Toen ik zat te wachten heb ik 5 examinatoren gezien (incl de mijne) die hun autorijdertjes kwamen halen. Allemaal even vriendelijk een goedemorgen, een handje, rustig een uitleg over wat er allemaal ging gebeuren etc.
De mijne straalde zelfs rust uit! Ik was enorm zenuwachtig, maar hij was zelf zo rustig en vriendelijk dat het bijna meteen overging. Het was spitsuur op de eerste schooldag...wel, ik heb er geen last van gehad. Hij stuurde me meteen van de drukke baan af en liet me wat rondrijden in de aangrenzende straten.
Op een gegeven moment stond ik aan een kruispunt voor het rode licht en pinkte ik links (het baanvak voor rechtdoor en rechtsaf was zo klein dat ik dacht dat ik niet rechtdoor of rechtsaf mocht!) Hij zei me heel rustig dat wanneer hij niks zei, dat ik dan rechtdoor moest. En vroeg me waarom ik linksaf ging. Ik met m'n stomme kop zeg dat ik alleen maar linksaf mag! Hij wijst heel droogjes naar het baanvak ernaast en vraagt: en daar dan?
Ik natuurlijk rood als een tomaat: ow sorry...:-s
Hij heeft me gewoon linksaf laten gaan en dan laten terugdraaien wanneer het kon en we hebben zijn route weer verder gevolgd. Ik dacht natuurlijk dat ik het had verprutst, maar hij maakte er blijkbaar niets uit!
De tijd vloog en hij stuurde me weer naar het examencentrum. Daar mocht ik gewoon voorwaarts in een parkeerplaatsje rijden en deed hij voor de eerste keer in heel die rit zijn zwarte kaft open!!
Hij had heel de rit niks opgeschreven...En het enige wat hij had van commentaar was dat ik in de bochtjes (wanneer ik van een kruispunt kom en op voetgangers en fietsers en zo moet letten) eerst ontkoppel en dan pas rem.
Ik uitgelegd dat dat komt doordat je dan al traag rijdt, en als je dan nog moet remmen voor mensen die over willen, dan val je toch stil?
Hij zei dan dat ik eerst moet remmen, en als de auto dan begint te pruttelen, dan pas de ontkoppeling. Maar dat was dus de enige opmerking. Ik was geslaagd en hij ging direct de papieren in orde maken!
En toen zag ik mijn fout: langs mijn kant had ik een zee van plaats om uit te stappen...en ik denk dat de examinator een centimeter of 40 had lol
Ik wilde nog voorstellen om even wat beter te gaan staan, maar hij deed de deur al open en wringde zich er met enige moeite door.
Toen hij terugkwam met de papieren feliciteerde hij me van harte en wenste hij me veel succes met mn rijbewijs.

Conclusie: ga goed voorbereid naar het examen, wees vriendelijk tegen de examinator, let er op dat je auto proper is (niets irritanter dan haren die aan zijn of haar jas blijven hangen, de geur van natte hond of sigaretten en overal as op de stoelen...), rij met een aangepaste snelheid, kijk goed om je heen en alles gaat vanzelf!
examen gedaan gebuisd

Bericht door examen gedaan gebuisd »

EXAMENCENTRUM: HAASRODE

voor we vertrokken, moest ik een papiertje trekken, (zeggen hoe we de slijtage van de banden kunnen zien). Daarna mocht ik plaatsnemen in de auto, raampje opendoen, alle spiegels verkeerd zetten en zetel helemaal achteruit. Dan tonen hoe je achter-en voorruit laat ontvriezen, pinkers, dimlichten, grootlichten, achterlichten, mistlampen, grootlichten, ruitenwissers...en zeggen hoe ik kon zien dat deze aanstonden.
Dan vroeg hij waar we rekening moesten mee houden voordat we vertrokken.
dus ik zeg: gordel dragen en spiegels juist zetten.
Zegt hij: "nee dat is fout."
Ik: "handrem af?" "zetel goed zetten?"
hij: "inderdaad, zetel goed zetten natuurlijk, en dan pas de spiegels."
Ik zet alles dus terug goed en de examinator stapt in rechtsachter mij. (m'n vader naast me)

deel 2: we rijden een ommetje om het gebouw en moet stoppen op een helling en terug vertrekken zonder achteruit te bollen. (perfect gelukt),

deel 3: rijden richting leuven ring. Alles verliep perfect, maar ik had ongelooflijk veel zenuwen. (liet ik niet merken) Na een half uurtje ongeveer, komen we aan een kruispunt op de ring waar 4 rijstroken zijn (2 linkse rijstroken met pijl naar links op geschilderd)
examinator zegt dat we de richting Namen moeten, dat was naar links. Ik ga op de linkerrijstrook, maar besef plots dat, ook al moet je naar links, je de rechterrijstrook moet nemen. Ik kijk duidelijk in m'n spiegels, niemand achter of naast mij, dus ik zet me op die strook.
examinator: Ma wa doet ge nu allemaal jonge, Waarom doet ge zoiets, ik kan daar niet bij!
Die man was dus echt 'verbaasd'
En ik besefte niet dat hij me vanaf dat moment had gebuisd.
Nog een half uurtje perfect doorgereden, zonder fouten.
We komen aan in het examencentrum.
examinator: "we moeten een minuutje praten. er was 1 fase die ik absoluut niet kon tolereren,..."

dusja je kan al raden welke...

Nu mag ik nog eens 1 maand en 2 weken wachten om trug te gaan.

Ik baal er ongelooflijk van.

De examinator was +- 35 jaar oud, 1m70 licht kalend, ros haar en een bril. Zag er ook ne moeilijke uit :)
Nicky

praktijkexamen

Bericht door Nicky »

EXAMENCENTRUM: EREMBODEGEM

Oef, geslaagd!
De examinator was een vriendelijke vrouw, die rechts achter mij ging zitten. Mijn begeleider zat naast mij.
Ik moest eerst mijn zetels opnieuw goed zetten, spiegels, licht controle, zeggen waar ik de bandenspanning ging meten.
We hebben 40 minuten rondgereden via Nieuwerkerke naar Aalst, ze zei zeker op tijd wanneer ik moest afslagen. Het was vooral letten op voorrang van rechts, uitgezonderd plaatselijk verkeer en verplichte richting.We hebben ook een klein stukje autostrade op en af gereden
Ik moest keren in een straat, mocht kiezen waar, heb dan meteen gekeerd want anders stond ik te dicht tegen een helling.
Ik moest achter een kleine witte auto parkeren, zonder auto's erachter. De eerste keer zat ik tegen de borduur, maar ben eruit gereden en dan stond ik goed. Moest uitstappen, en terug instappen.
Mijn enigste fout was een rond punt met twee vakken. Het was erg druk dus als ik een plaatsje zag op het buitenste vak reed ik erin (anders stond ik er nu nog denk ik :) ) Maar achteraf zei ze dat ik ook voorrang moest geven aan de binnenste. Dus eigenlijk een zware fout, vond ik zelf, maar vrees dat ik er anders nog steeds stond te wachten!
Ik was verschrikkelijk zenuwachtig, maar ik heb mij voorgesteld dat ik gewoon met mijn papa op de baan was aan het rijden en dat hielp!
Ik wens iedereen nog veel succes en wil de site (en alle mensen die eraan meehelpen) nog eens bedanken!Dankzij jullie was ik er op theorie en praktijk meteen door!
Groetjes

[/b]
Karl
Berichten: 224
Lid geworden op: 27 aug 2007, 23:17

Bericht door Karl »

examinator zegt dat we de richting Namen moeten, dat was naar links. Ik ga op de linkerrijstrook, maar besef plots dat, ook al moet je naar links, je de rechterrijstrook moet nemen. Ik kijk duidelijk in m'n spiegels, niemand achter of naast mij, dus ik zet me op die strook.
streek beter verkennen, dan had je dat kunnen weten. Men moet helemaal links daar. er zijn inderdaad 2 rijstroken maar wanneer je de tweede van links neemt rij je andere richting uit. De twee rijstroken splitsen op de naamsesteenweg namelijk al na een tiental meter. Dus verkeerd voorgesorteerd.
Heb lessen gevolgd, en dit was 1 van de punten waarvoor ik toen al gewaarschuwd werd. Ben er tijdens examen wel niet langs gereden
Scarface
Berichten: 121
Lid geworden op: 21 jul 2007, 02:45

Bericht door Scarface »

Karl schreef:
examinator zegt dat we de richting Namen moeten, dat was naar links. Ik ga op de linkerrijstrook, maar besef plots dat, ook al moet je naar links, je de rechterrijstrook moet nemen. Ik kijk duidelijk in m'n spiegels, niemand achter of naast mij, dus ik zet me op die strook.
streek beter verkennen, dan had je dat kunnen weten. Men moet helemaal links daar. er zijn inderdaad 2 rijstroken maar wanneer je de tweede van links neemt rij je andere richting uit. De twee rijstroken splitsen op de naamsesteenweg namelijk al na een tiental meter. Dus verkeerd voorgesorteerd.
Heb lessen gevolgd, en dit was 1 van de punten waarvoor ik toen al gewaarschuwd werd. Ben er tijdens examen wel niet langs gereden
Zolang hij geen verkeersovertreding maakte kan de examinator hem niets maken normaal gezien, of hij die streek nu kende of niet. Je moet overal goed kunnen rijden.
@ gebuisde gast: uit je post leid ik af dat je wel een overtreding maakte (volle lijn overschreden waarschijnlijk). Als je verkeerd staat, gewoon blijven staan. De examinator heeft dat liever dan dat je te laat van gedacht veranderd (hij moet trouwens maar duidelijk zeggen welke rijstrook je moet nemen).
N'N

Bericht door N'N »

Scarface schreef:
Karl schreef:
examinator zegt dat we de richting Namen moeten, dat was naar links. Ik ga op de linkerrijstrook, maar besef plots dat, ook al moet je naar links, je de rechterrijstrook moet nemen. Ik kijk duidelijk in m'n spiegels, niemand achter of naast mij, dus ik zet me op die strook.
streek beter verkennen, dan had je dat kunnen weten. Men moet helemaal links daar. er zijn inderdaad 2 rijstroken maar wanneer je de tweede van links neemt rij je andere richting uit. De twee rijstroken splitsen op de naamsesteenweg namelijk al na een tiental meter. Dus verkeerd voorgesorteerd.
Heb lessen gevolgd, en dit was 1 van de punten waarvoor ik toen al gewaarschuwd werd. Ben er tijdens examen wel niet langs gereden
Inderdaad, ik ben daar ook met de rijchool geweest. Richting Namen moet je op de alleerlinkse rijstrook voorsorteren. De andere rijstrook naar links is om de Kardinaal Mercierlaan in te rijden.
Zolang hij geen verkeersovertreding maakte kan de examinator hem niets maken normaal gezien, of hij die streek nu kende of niet. Je moet overal goed kunnen rijden.
@ gebuisde gast: uit je post leid ik af dat je wel een overtreding maakte (volle lijn overschreden waarschijnlijk). Als je verkeerd staat, gewoon blijven staan. De examinator heeft dat liever dan dat je te laat van gedacht veranderd (hij moet trouwens maar duidelijk zeggen welke rijstrook je moet nemen).
Inderdaad, ik ben daar ook met de rijschool geweest. Om richting Namen te gaan moet je op de allerlinkse rijstrook voorsorteren. De andere rijstrook naar links is om de Kardinaal Mercierlaan in te rijden.
N+N

Bericht door N+N »

EXAMENCENTRUM: HAASRODE

resultaat: geslaagd !!!
(voor de eerste keer )

- Zat de examinator naast of achter jou?
Ik was met de rijschool examen gaan doen, omdat ik zelf vond dat ik beter kon rijden in een kleinere auto (vooral in de smalle straatjes in Leuven). Dus de examinator zat rechts achterin de auto en de rijschoolhouder rechts voorin. Ik had als examinator een vriendelijke vrouw. Achteraf zei de rijschoolhouder dat er in Haasrode 16 examinators zijn, waarvan 2 vrouwen. Die stelde mij direct gerust. De man met het brilletje en een beetje kalend zou vooral op maandag en dinsdag examens afnemen..

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Straat inrijden en dan plaats zelf te bepalen. (Nog een voordeel van een kleinere auto is dat het aantal bewegingen die nodig zijn om te keren minder zijn als met de grotere wagen van bij ons thuis)

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
De auto werd aangeduid en dan in een "S-beweging" erachter gaan staan. Lukte mij ook vlot van de eerste keer. Dan "boodschappen gaan doen", uit auto stappen ( in zowel linkerspiegel kijken als ,na de deur te hebben geopend, eerst nog door de kier te kijken). Auto OP SLOT DOEN en dan rond de auto lopen (tegengesteld aan de richting van het verkeer).

- Voorafgaande controles: wat heeft zij gevraagd?
Ik moest een kaartje trekken , bandenslijtage. Daarna moest ik stoel ontregelen en linkerzijspiegel ontregelen. Weer goed zetten. Dan alle lichten laten zien ( standlichten, dimlichten, grootlichten, achtermistlicht, stoplichten, linker en recterrichtingsaanwijzers) , dan voorruitontwaseming en achterruitontwaseming .

Voor de rest : blijven uitkijken voor de zebrapaden!! (ZEKER als er langs de rijbaan een rij geparkeerde auto's staat, met als voorste een hoge auto en daarachter een zebrapad...)

GRTZ en bedankt voor de tips die hier te lezen waren
Gast

praktijkexamen

Bericht door Gast »

EXAMENCENTRUM: ALKEN

de examinator zat rechts achter mij en was een hele vriendelijke vrouw
op eerste zicht leek ze streng maar albijal viel ze mee,ze begon met begeleider mag niks zeggen en bla bla bla.Toen vroeg ze de controles,begeleider moest verderop blijven en ze vroeg stand dim en mist lichten en claxon de vooruitverwarming!toen moest ik de motorkap opendoen!!kreeg ik dat rottig ding nog niet direct openen van de zenuwen haha :D Maar uiteindelijk lukte het toch en moest ik remvloeistof aantonen.Zogezegd zogedaan en gingen we de weg op we reden richting Salvador ziekenhuis voor de mensen in de buurt!!Was daar nooit geweest met rijschool godverdomme :D maar alles lukte overal goedkijken en bij voorang van rechts altijd naar 2de schakelen alle zo hebben ze mij toch gezegd 8) toen richting Runkst gereden en moest ik parkeren!!Daags ervoor lukte me da totaal niet dus had beetje schrik!ik kreeg heel veel plaats!!!denk dat er in de volgende 10 km geen auto in de buurt was!!!Eerst schoot ik een beetje vooruit want stond nog in 1ste!!Maar drek gecorrigeerd en lukte mij perfect.Moest doen boodschappen en tralala!En toen verderijden ,daarna moest ik keren kreeg een hele straat en lukte perfect!Daarna nog wat rondgereden! En toen richting examen centrum en toen deed ik een domme fout!Zet geen pinkers op bij voorbijsteken van fietser.Een of andere eikel had me gezegd dat dat niet hoefde bij fietsers!Toen kwam ik aan bij examencentrum en kreeg ik te horen dat ik geslaagd was !!!Van de eerste keer !!!Met veel dank door deze site !!heb veel gelezen op dit forum daardoor ruimdeels geslaagd op praktijk en heb hier mijn theorie geleerd en was daar ook van de eerste keer door!!

Keep on the good work!!
Caroline
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jun 2007, 14:49

Bericht door Caroline »

EXAMENCENTRUM: DEURNE

Ik ben geslaagd na mijn tweede poging. Bij de eerste had ik bij het links inslaan geen voorrang gegeven aan een fietser die van rechts kwam (en dezelfde richting als ik uit moest).


- In welk examencentrum ben je geweest? Deurne

- Zat de examinator naast of achter jou? Naast mij.

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? Ik moest deze keer niet eens keren :D De eerste keer zei hij "dan draaien we nu in de volgende straat links, en in die straat mag u keren". Ik mocht dus zelf kiezen waar ik ergens ging keren.

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
2e keer: parkeren achter een auto. :) Ik moest niet uitstappen, niets controleren, toen ik gedaan had met parkeren mocht ik meteen weer vertrekken.
1e keer: parkeren en een rondje rond de auto stappen, tegen het verkeer in. Ik moest niets op slot doen.

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
2e keer: waar wordt de motorolie bijgevuld? + dimlichten, stoplichten, links en rechts pinken, ruitenwisser
1e keer: waar zit de ruitenwisservloeistof? + gordel aandoen, tonen hoe je weet of je zetel goed staat, pinkers, standlichten, dimlichten, grootlichten, stoplichten

Extra: de examinator die ik had, een lange kalende man met een grijze snor, was heel erg vriendelijk en rustig. Toen ik bij het parkeren een centimeter of twee uit de goot stond, zei hij dat ik even achteruit moest rijden en weer vooruit, omdat ik toch plaats genoeg had om mijn positie te corrigeren :)
Als je aan een kruispunt zonder lichten of borden komt, jij moet linksaf en er komt een fietser van rechts die dezelfde richting uit moet: GEEF HEM VOORRANG. Ik ben bij mijn eerste poging gebuisd omdat ik samen met die fietser doorreed. "Als die fietser toevallig links was ingeslagen, was u ertegen gereden en dat is een grote overtreding".
Oiman
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2007, 09:35
Locatie: Mol

Bericht door Oiman »

EXAMENCENTRUM: GEEL

Ik ben examen gaan doen met de rijschool. De examinatrice
was vriendelijk, maar meest belangrijk: ik ben geslaagd :D
Het examen vond plaats in Geel zelf.

- In welk examencentrum ben je geweest? Geel

- Zat de examinatrice naast of achter jou? Achter mij

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?

We reden gewoon een straat in, en ze zei "hier gaan we keren",
ik mocht dus alles kiezen.

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Achter een busje parkeren, plaats te over (in een rustige straat).
Uitstappen, op slot, rondje lopen en terug vertrekken.

- Voorafgaande controles: wat heeft ze gevraagd?
Ruitenwisservloeistof, claxon, pinkers en alle lichten.

Resultaat: geslaagd

2 opmerkingen:
-voorrang gegeven waar het niet moest (op een voorrangsweg)
-getreuzeld bij het oprijden van de rotonde


Nog eens dikke merci aan Eugeen en team, ze moesten jullie
een standbeeld geven (misschien ergens op een rotonde?).
Plaats reactie