Een beetje meer respect voor de L!

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Sandy

Koppelen

Bericht door Sandy »

Heykes !

Om van 2 naar 3 te gaan moet je gewoon lichtjes voorwaarts duwen op je pook, springt ie in neutraal en dan recht vooruit duwen. Als je in 5de terechtkom duw je hem naar rechts, wat zelfs niet moet om in derde de geraken.

Van vier naar vijf is voor mij ook wennen, dan doe ik zach duwtje voorwaarts, zodat ie in ineutraal staan, dan goe zijwaarts rechts duwen en omhoog. Hier is wat meer kracht voor nodig dan het bovenste.

xxx Sandy
nes

Bericht door nes »

hallo, dank u voor de antwoorden, morgenvroeg ga ik weer de baan op, ik heb er vertrouwen in, en ga die techniek zeker uitproberen dat sandy hier beschrijft.

ben er vandoor, mijn kleinste is hier de boel op stelte aan het zetten samen met haar broers en zussen :roll:
Gast

Re: Een beetje meer respect voor de L!

Bericht door Gast »

Scarface schreef:
Anonymous schreef:Ik heb het niet over grote vrachtwagens.
Toch wel hoor:
Anonymous schreef:Zo zijn er nog van die dingen.
Ik rijd met de scooter en stoor me echt aan al die mensen die, gewoon alsof het niets is, hun auto's, zelfs vrachtwagens gewoon over het fietspad parkeren
Het punt dat ik wou maken was simpelweg dat ik niet snap waarom jij van de stoep zou moeten als iemand op het fietspad parkeert. Rijd jij dan altijd op de stoep ofzo? Misschien wel als je er eerst oprijdt, maar ik zie niet goed in waarom je dat zou doen.
Anonymous schreef:En wat jij zegt over 'haast over het fietspad rijden' is totale onzin! Waarvoor bestaan die stopstrepen? Die zijn toch ook getekend voor het fietspad. En als er geen struiken of dergelijke in de weg staan kan die chaffeur gerust achter de streep blijven staan, zoals het in de wet voorgeschreven staat.
Voor je begint te vertellen dat wat ik zeg onzin is, zou je beter eerst even nadenken over wat je zegt.
Niet op elk kruispunt staan stopborden! Integendeel, in de meeste gevallen is dat niet zo. En zelfs als er een stopbord staat, wil dat niet zeggen dat ik vanuit de positie waar ik moet stoppen goed kan zien of het veilig is om door te rijden of niet. En dat kan je bijlange niet op elk kruispunt makkelijk zien.
Zelfs als er een stopbord staat, mag ik na gestopt te hebben en als ik niet goed kan zien of ik veilig kan oversteken voorzichtig het kruispunt een beetje oprijden om een beter zicht te krijgen. Als er dan een fietser (of een voetganger) aankomt moet ik uiteraard terug achteruit rijden, maar als dat niet kan omdat de auto achter mij al te dicht genaderd is kan ik moeilijk toch achteruitrijden. Dan moet ook de fietser (of de voetganger) zich aanpassen aan de situatie. Dat heet dan een geval van overmacht.
Ik weet misschien zelf wel waar ik het over heb. Nee, ik heb het niet over GROTE vrachtwagens. Er bestaan ook kleinere in die soort en diegene waarover ik het heb konden zeker voor de helft op een stoep parkeren. En ik rijd met een SCOOTER, en volgens de wet MOET ik op de stoep rijden. En als je toch op de stoep wil stoppen om te kijken of er auto's aankomen kijk je normaal eerst of er gebruikers van de stoep aankomen, als die voor een x aantal meters niet bereden wordt, kan je eventueel een stuk verder rijden om dan te zien of je mag oversteken.
Wat als jij al over de stoep geparkeerd staat, er toch een auto aankomt zodat jij niet kan doorrijden maar tegelijk een fietser aankomt die al te dichtbij is om volledig te kunnen stoppen? Zo zijn er heel wat ongevallen met 'zwakkere' weggebruikers gebeurd.
Scarface
Berichten: 121
Lid geworden op: 21 jul 2007, 02:45

Re: Een beetje meer respect voor de L!

Bericht door Scarface »

Anonymous schreef: Ik weet misschien zelf wel waar ik het over heb.
Precies toch niet nee :roll:
En ik rijd met een SCOOTER, en volgens de wet MOET ik op de stoep rijden.
Als je met een scooter rijdt, MAG JE NIET OP DE STOEP RIJDEN!
Ik neem aan dat jij het al de hele tijd over het fietspad hebt en niet over de stoep. (Al snap ik dan nog steeds niets waarom af het fietspad rijden slecht zou zijn voor je banden, tenzij het een verhoogd fietspad is, maar dan zullen er geen auto's/vrachtwagens op parkeren...)
En als je toch op de stoep wil stoppen om te kijken of er auto's aankomen kijk je normaal eerst of er gebruikers van de stoep aankomen, als die voor een x aantal meters niet bereden wordt, kan je eventueel een stuk verder rijden om dan te zien of je mag oversteken.
Ja, dat had ik ook al gezegd.
Wat als jij al over de stoep geparkeerd staat, er toch een auto aankomt zodat jij niet kan doorrijden maar tegelijk een fietser aankomt die al te dichtbij is om volledig te kunnen stoppen? Zo zijn er heel wat ongevallen met 'zwakkere' weggebruikers gebeurd.
Als ik even stilsta om te kijken of het veilig is om het kruispunt op te rijden parkeer ik dus niet he :roll:

Ik hoop dat je de theorie nog eens overloopt, want je weet duidelijk niet waarover je het hebt...
Gast

Re: Een beetje meer respect voor de L!

Bericht door Gast »

Scarface schreef:

Als je met een scooter rijdt, MAG JE NIET OP DE STOEP RIJDEN!Ik neem aan dat jij het al de hele tijd over het fietspad hebt en niet over de stoep. (Al snap ik dan nog steeds niets waarom af het fietspad rijden slecht zou zijn voor je banden, tenzij het een verhoogd fietspad is, maar dan zullen er geen auto's/vrachtwagens op parkeren...)
Voor alle duidelijkheid: ik heb altijd al een fietspad bedoeld, eentje zoals hier. Daar is het verhoog nog niet zo erg maar stel dat daar een huis aangrensd en dat is toevallig van iemand die met een vrachtwagen als deze rondrijd, dan is het niet moeilijk om daar eventjes over te rijden en het 'fietspad' voor de helft in te nemen (terwijl hij nog meer dan plaats genoeg had). En het is mij niet zozeer te doen om mijn banden maar wel dat ik dan telkens de snelheid die ik behaald had moet afremmen, achteruit kijken om te zien of er niemand aankomt en dan weer de straat op. Als auto's en andere deze problemen niet hebben (buiten het feit dat er dubbelparkeerders bestaan), waarom zouden de gebruikers van het fietspad die dan moeten hebben?
Ja, dat had ik ook al gezegd.
Toch niet.
Als ik even stilsta om te kijken of het veilig is om het kruispunt op te rijden parkeer ik dus niet he :roll:

Ik hoop dat je de theorie nog eens overloopt, want je weet duidelijk niet waarover je het hebt...
En jij wel? :roll:
Gast

Bericht door Gast »

Die eerste foto ging niet zo goed. Hier is het fietspad dat ik bedoelde.
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Jongens/meisjes, hou het netjes he... Het loopt hier richting flame-war, dus let hier wat op. Discussiëren kan ook op een gezonde manier, zonder verwijten te gooien dat de ander niet weet waar hij het over heeft.
GRO
Administrator
Berichten: 12767
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

@ Gasten

En geef jezelf toch een naam of schuilnaam, zodat we kunnen volgen 'wie wat' zegt.
Scarface
Berichten: 121
Lid geworden op: 21 jul 2007, 02:45

Re: Een beetje meer respect voor de L!

Bericht door Scarface »

Anonymous schreef: Daar is het verhoog nog niet zo erg maar stel dat daar een huis aangrensd en dat is toevallig van iemand die met een vrachtwagen als deze rondrijd, dan is het niet moeilijk om daar eventjes over te rijden en het 'fietspad' voor de helft in te nemen (terwijl hij nog meer dan plaats genoeg had). En het is mij niet zozeer te doen om mijn banden maar wel dat ik dan telkens de snelheid die ik behaald had moet afremmen, achteruit kijken om te zien of er niemand aankomt en dan weer de straat op. Als auto's en andere deze problemen niet hebben (buiten het feit dat er dubbelparkeerders bestaan), waarom zouden de gebruikers van het fietspad die dan moeten hebben?
Ik heb dan ook nooit iets gezegd over parkeren op het fietspad. Jij had het namelijk over de stoep ipv het fietspad, en daarop had ik gereageerd.
Parkeren op het fietspad is not done =)
Toch niet.
Ik zei:
Zelfs als er een stopbord staat, mag ik na gestopt te hebben en als ik niet goed kan zien of ik veilig kan oversteken voorzichtig het kruispunt een beetje oprijden om een beter zicht te krijgen.
Ik heb ook nergens gezegd dat je zomaar tot op het fietspad mag/moet rijden he. Ik zei dat je moet kijken of er geen (brom)fietsers aankomen, en als er geen aankomen kan je doorrijden om te kijken of je het kruispunt veilig kunt oversteken.
En jij wel? :roll:
Ik heb het niet over een stoep als ik een fietspad bedoel. (En zeg niet dat je je even vergist had want je hebt het in meer dan 1 post gedaan.)

ivm de posting van Rafael:
Dit gaat inderdaad redelijk richting flamewar. Maar ik vind dat je niet moet beginnen zeggen dat anderen totale onzin uitkramen als je zelf fout zit. If you're going to be dumb, you got to be tough :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Ik ben even terug gaan kijken in mijn vorige posts:

Ik heb in mijn eerste bericht en zelfs mijn tweede het woord fietspad gebruikt en ok, af en toe heb ik ook als stoep gebruikt maar daar bedoelde ik hetzelfde mee en dat had jij kunnen weten.

En ook op dat bericht van Rafaël en het antwoord dat jij daar dan op had gegeven:

Ik had in de eerste plaats gewoon mijn mening gegeven en gezegd dat ik dat niet fijn vond. Ik heb daarom geen volledige uitleg gevraagd over wat mag en niet mag en waarbij echt (en ik geef het toe, ook door mezelf) steken onder water worden gegeven. Als ik al niet mag zeggen wat ik denk zonder dat daar direct iemand tegen in moet gaan en die dan ook nog eens doet alsof ik niet weet wat ik zeg of (zelfs) denk...

Maar ik heb echt geen zin om hierover verder te discussiëren en stel voor dat we hierover gewoon ophouden.
Scarface
Berichten: 121
Lid geworden op: 21 jul 2007, 02:45

Bericht door Scarface »

Anonymous schreef:
Maar ik heb echt geen zin om hierover verder te discussiëren en stel voor dat we hierover gewoon ophouden.
Oke :)
Plaats reactie