Voorrang bij fietspaden

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Phillip

Voorrang bij fietspaden

Bericht door Phillip »

Ik heb daarnet het documentje over voorrang gelezen (gelukkig stond er niet echt iets nieuw in voor mij :D ), maar ik vroeg mij nog 1 ding af.
Ik herinner mij nl. dat wanneer een auto over een fietspad rijdt, deze een manoeuvre uitvoert en bij deze dus ook zijn voorrang kwijt is. Herinner ik mij dit goed of wordt het nog eens tijd om mijn theorie te herbekijken ?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

beste,

Zoals je weet verandert in Belgie de wetgeving voortdurend.
Die regel, zoals jij schrijft, is intussen (maart) veranderd.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Je moet wel nog voorrang verlenen aan de weggebruikers die zich op dat fietspad zouden bevinden (fietsers, bromfietsers).

In tegenstelling tot vroeger ben je daarna je voorrang niet langer kwijt omdat je gestopt bent en terug in beweging komt.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

xantingo schreef:Je moet wel nog voorrang verlenen aan de weggebruikers die zich op dat fietspad zouden bevinden (fietsers, bromfietsers).

In tegenstelling tot vroeger ben je daarna je voorrang niet langer kwijt omdat je gestopt bent en terug in beweging komt.
Inderdaad

http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art12

12.4bis De bestuurder die een trottoir of een fietspad oversteekt, moet voorrang verlenen aan de weggebruikers die overeenkomstig dit besluit gerechtigd zijn om het trottoir of fietspad te volgen.
Phillip

Bericht door Phillip »

eugeen schreef:beste,

Zoals je weet verandert in Belgie de wetgeving voortdurend.
Die regel, zoals jij schrijft, is intussen (maart) veranderd.
Fijn ... stomme Belgen ook :roll: , precies toch is wat beter de mailtjes lezen dan :oops:
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

precies toch is wat beter de mailtjes lezen dan
We sturen niet heel vaak een nieuwsbrief, maar als je er een krijgt zou ik hem toch maar even doornemen. :lol:
Plaats reactie