Parkeren

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Kriske

Parkeren

Bericht door Kriske »

Ik heb vorige week in 2u rijles geleerd om te parkeren, dat ging goed, omdat de instructeur steeds ongeveer zei wanneer naar links, recht of rechts men stuur te draaien. Maar wanneer precies is dit nu?
Ik zet men auto op een halve meter van de andere auto, buitenspiegels op dezelfde hoogte - achteruit rijden - stuur helemaal rechts - dan stuur recht en even achteruit en dan stuur helemaal links. Maar tot hoever moet ik rechts draaien en wanneer recht achteruit, kan ik dat op een of andere manier in de spiegels zien (zoals het bij de paaltjes was) ?

merci!
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

  1. Rijd tot het midden van jouw rechter achterwiel zich even ver als de achterkant van de geparkeerde wagen bevindt.
  2. Stuur volledig rechtsom draaien en achteruit rijden tot de auto een hoek van 45° maakt met de rand van de rijbaan.
  3. Stuur volledig linksom draaien en achteruit rijden tot de auto evenwijdig met de rand van de rijbaan staat.
  4. Zo nodig nog een beetje recht vooruit rijden.
Klaar is kees.
Kriske

Bericht door Kriske »

Heel erg bedankt voor het antwoord, maar hoe kun je zien als je auto 45° staat? misschien domme vraag maar toch
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Kriske schreef:Heel erg bedankt voor het antwoord, maar hoe kun je zien als je auto 45° staat? misschien domme vraag maar toch
Beetje inschatten, en oefenen oefenen oefenen... ;)
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

45° is de helft van een rechte hoek. Zoals Rafael zegt: inschatten en oefenen. Je hoeft er echt geen landmeter bij te halen. :wink:

Belangrijk tijdens het oefenen is dat je nagaat wat je fout gedaan hebt als het niet lukt, zodat je het kunt verbeteren.
Plaats reactie